آفتاب

برخورد دادگستری البرز با معارضان اراضی دولتی

برخورد دادگستری البرز با معارضان اراضی دولتی

رییس کل دادگستری استان البرز از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به دادگستری خبر داد.

محمدصادق مهدوی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شاهد سوء‌استفاده برخی از اراضی دولتی و منابع ملی بوده‌ایم.

وی افزود: دادگستری البرز با معارضان منابع ملی و با افرادی که زمین‌های دولتی را به شیوه‌های مختلف تصرف کرده‌اند برخورد می‌کند و در این خصوص با هیچ فردی با اغماض برخورد نخواهد کرد.

مهدوی‌راد خاطرنشان کرد: منابع ملی سرمایه‌های همگانی هستند و فقط به ما و نسل امروز تعلق ندارند، بلکه آیندگان نیز باید از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 79 هکتار از اراضی دولتی در شهرستان نظرآباد، پنج هکتار در جاده چالوس و 19 هکتار در ساوجبلاغ از متصرفین بازپس گرفته شد.

رییس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به دادگستری استان اشاره کرد و گفت: با کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از سال گذشته تاکنون به بیش از 9 هزار پرونده از سال‌های قبل رسیدگی شده است.

مهدوی‌راد درباره نظارت دقیق بر روند بررسی پرونده و صدور حکم توسط قضات گفت: در روند بررسی پرونده‌های جزایی و کیفری پنچ قاضی دخالت دارند تا حقی از مردم ضایع نشود و حکم به بهترین و عادلانه‌ترین شکل صادر شود.

این مسئول قضایی از انهدام برخی از پرونده‌های مربوط به بیش از 15 سال گذشته خبر داد و گفت: نگهداری این پرونده‌ها غیرضروری بوده و صرفاً فضا اشغال کرده بودند.

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: از پرونده‌های ضروری که عمرشان از 10 سال بیشتر است اسکن گرفته می‌شود و اطلاعات آنها به مرور زمان وارد کامپیوتر می‌شود.

انتهای پیام

کد N366558

وبگردی