آفتاب

ادای احترام اشتاینمایر به بنای یادبود قربانیان نازی در ایتالیا

ادای احترام اشتاینمایر به بنای یادبود قربانیان نازی در ایتالیا

وزیر امور خارجه آلمان با بازدید از محل یادبود یکی از بدترین قتل عام‌های جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها در ایتالیا نسبت به قرباینان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری دویچه وله، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان در سیوتیلا، ایتالیا از اینکه زمانی نازی‌های آلمانی علیه ایتالیایی‌ها چه اقداماتی انجام داده و در جنگ جهانی دوم چه قتل عامی را راه انداختند، ابراز شگفتی و شرمساری کرد.

نازی‌ها در 29 ژوئن 1944 و در خلال جنگ جهانی دوم در انتقام گیری به خاطر مرگ سه سرباز آلمانی، 244 غیرنظامی ایتالیایی را قتل عام کردند. این قتل عام، یکی از وحشیانه‌ترین قتل عام‌ها در دوران جنگ جهانی دوم در ایتالیا محسوب می‌شود.

اشتاینمایر با اعلام اینکه قتل عام غیر نظامیان ایتالیایی توسط نازی‌ها اقدامی فراموش نشدنی است، افزود: ما آلمان‌ها مسئول آنچه هستیم که زمانی توسط نازی‌ها رخ داده است. ما خواستار بخشش برای یک اقدام نابخشودنی هستیم.

در سال 2008، یک دادگاه ایتالیایی، افسر آلمانی را به خاطر نقشش در این قتل عام به صورت غیابی به حبس ابد محکوم کرد و حکم داد که آلمان باید به خانواده قربانیان غرامت پرداخت کند. بعدا این حکم به دادگاه جرایم بین‌الملل لاهه ارجاع شد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: برلین و اروپا به قربانیان تضمین می‌دهند تا نگذارند اینچنین مسائلی به مشکلات سیاسی بدل شوند.

انتهای پیام

کد N366511

وبگردی