آفتاب
هشدار صهیونیستها به غربی ها؛

حضور نتانیاهو در تلویزیون کشورهای 1+5/توصیه های"بی بی"درباره توافق هسته ای با ایران 

حضور نتانیاهو در تلویزیون کشورهای 1+5/توصیه های"بی بی"درباره توافق هسته ای با ایران 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از ابتدا با هر نوع توافقی میان کشورهای 1+5 و جمهوری اسلامی در مورد برنامه هسته ای ایران مخالف بود، در شبکه های تلویزیونی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان حاضر شد و توصیه های را به این شش کشور در خصوص هر نوع توافقی با تهران ارائه کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "بنیامین نتانیاهو" در اقدامی رسانه ای به کشورهای 1+5 در مورد توافقی که برای امضای آن تن به تسلیم شدن بدهند و غنی سازی اورانیوم در ایران را بپذیرند، هشدار داد.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی که در رسانه های غربی به "بی بی" معروف است دیروز یکشنبه در برنامه های شبکه های سی‌ان‌ان (آمریکا)، اسکای (بریتانیا)، آ ار ده (آلمان)، سی‌سی‌تی‌وی (چین)، فرانس‌۲۴ (فرانسه) و کانال یک روسیه، یعنی هر شش کشور طرف گفتگو با ایران ظاهر شد و با تکرار ادعاهای قبلی خود علیه ایران توصیه هایی را به این شش کشور در مورد توافق نهایی با تهران کرد.

نتانیاهو در نطق خود در این شبکه های تلویزیونی از  کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان خواست که طرف های گفتگو با ایران در توافق خود با تهران، آن را مانند سوریه از داشتن فناوری و ظرفیت های نظامی هسته ای منع کنند.

به اعتقاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشتن فناوری غنی‌ سازی اورانیوم برای ایران، به این معناست که این کشور می تواند هر لحظه، دست به تولید اورانیوم لازم برای ساخت سلاح هسته ای بزند.

این اقدام نتانیاهو در حالی انجام می شود که قرار است تا چند روز دیگر دور جدید گفتگوهای ایران و کشورهای 1+5 در وین با هدف رسیدن به توافق جامع هسته ای آغاز شود. هم ایران و هم کشورهای 1+5 امیدوارند که بتوانند تا پایان تیرماه به این توافق جامع هسته ای دست پیدا کنند. در همین رابطه این شش کشور در هفته گذشته جلسه ای را در بروکسل با هدف هماهنگی بیشتر میان خود در خصوص توافق احتمالی با ایران برگزار کردند. 

ادامه فعالیت مخالفان توافق هسته ای در واشنگتن 

این اقدام نتانیاهو در حالی انجام شد که دو نفر از چهره های افراطی در آمریکا طرح جدیدی را در خصوص ایران مطرح کرده اند. 

نشریه فارین پاریسی در گزارشی در خصوص این اقدام جدید جنگ طلبان آمریکایی می نویسد: همزمان با تلاشهای دولت آمریکا برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران دو نفر از سیاستمداران تندرو و پرنفوذ آمریکایی، طرحی را به کنگره آمریکا پیشنهاد کرده اند که می تواند در مسیر مذاکرات هسته ای و توافق نهایی با ایران مشکل ایجاد کند.

این طرح از کنگره آمریکا می‌خواهد تا زمانی که ثابت نشده ایران دست از حمایت از گروه های به تعبیر آمریکا تروریستی برداشته، پولشویی نمی کند، و به تکثیر سلاح های کشتار جمعی مبادرت نمی ورزد، آمریکا باید همچنان تمام بخش های مالی، از جمله بانک مرکزی ایران را مورد تحریم قرار دهد.

ارائه دهندگان این طرح "مارک دابوویتز" و "ریچارد گولدبرگ" هستند. مارک دابوویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها، مستقر در واشنگتن، و ریچارد گولدبرگ، مشاور ارشد سابق مارک کرک، سناتور جمهوریخواه ایالت ایلینویز، هستند.

به نوشته فارین پالیسی با توجه به نفوذی که این دو سیاستمدار در کنگره آمریکا دارند به نظر می رسد بحث در کنگره در بین موافقان و مخالفان توافق هسته‌ای ایران بالا بگیرد.

طرحی که این دو سیاستمدار به کنگره ارائه کرده اند جزء جزء مواردی را که کنگره آمریکا باید مورد تحریم قرار دهد به تفصیل بیان می‌کند. این دو سیاستمدار معتقدند اگر مذاکرات ۱+۵ در ماه آینده میلادی با شکست روبرو شود، کنگره آمریکا باید به این طرح، جامه عمل بپوشاند.

محور اصلی طرح جدید بر تحریم صادرات نفتی ایران و محدود کردن بیش از پیش دولت ایران در نحوه استفاده از درآمدهای نفتی استوار است. بر اساس این طرح، تا زمانی که دولت ایران به تعهداتش عمل نکرده نباید اجازه داشته باشد در قبال فروش نفت، پول نقد وارد کشور کند.

کد N366377

وبگردی