آفتاب
رییس کمیته نظارت بر انتخابات در شورای مرکزی خانه احزاب:

کمیته اجرایی برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب وجاهت قانونی ندارد

کمیته اجرایی برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب وجاهت قانونی ندارد

رییس کمیته نظارت بر انتخابات در شورای مرکزی خانه احزاب با بیان این‌که خانه احزاب همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: انتخابات خانه احزاب باید به وسیله شورای مرکزی این خانه برگزار شود.

قدرت‌علی‌حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پنجمین دوره خانه احزاب گفت: برخی افرادی که در شورای مرکزی پنجم خانه احزاب رای نیاوردند یا در اقلیت بودند از همان زمان بنای ناسازگاری داشتند و با اینجاد اختلاف موجب شدند مسئولان وزارت کشور دولت نهم دفتر خانه احزاب را تعطیل کنند.

وی افزود:این مسئولان مدارک و اسناد خانه احزاب را با خود بردند، اما این کار موجب تعطیلی خانه احزاب نشد و با تصویب شورای مرکزی خانه احزاب به صورت نوبتی ماهی یک بار جلسات شورای مرکزی در دفاتر احزاب برگزار می‌شود به گونه‌ای‌که دو ماه پیش این جلسه در دفتر حزب جمعیت مستقل ایران اسلامی، ماه پیش در دفتر احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب ارداه ملت و در ماه جاری نیز این جلسه در دفتر اعظم طالقانی برگزار شد.

رییس کمیته نظارت بر انتخابات در شورای مرکزی خانه احزاب افزود: بنا بر استناد مصوبه مجمع عمومی و اساس‌نامه خانه احزاب، برگزاری انتخابات خانه احزاب به‌عهده شورای مرکزی است و تا زمانی‌که شورای مرکزی جدیدی انتخاب نشود، شورای مرکزی قبلی عهده‌دار برگزاری انتخابات خواهد بود، بنابراین ترکیب کمیته اجرایی که اخیرا اعلام شده وجاهت قانونی نداشته و بدون هماهنگی با شورای مرکزی خانه احزاب بوده است.

حشمتیان همچنین با اشاره به این‌که اگر قرار باشد کمیته‌ای تشکیل شود با نظر شورای مرکزی و از هر سه طیف سیاسی کشور تشکیل شود، خاطرنشان کرد: شورای مرکزی خانه احزاب با اکثریت شورای مرکزی نامه‌های جداگانه‌ای را به رییس‌جمهور، معاون اول رییس‌جمهور و وزیر‌کشور ارسال کرده و آمادگی خود را برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی اعلام کرده است.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی همچنین درباره حضور حسین کاشفی دبیرکل جبهه مشارکت و رییس خانه احزاب در جلسات شورای مرکزی خانه احزاب اظهار کرد: بحث انحلال حزب مشارکت مربوط به قوه قضاییه است و هنگامی‌که وی در جلسات شورای مرکزی حضور ندارد نایب رییس یعنی نجف‌قلی حبیبی جلسات را اداره می‌کند.

این فعال سیاسی در پایان با بیان این‌که فاطمه راکعی اطلاعی درباره حضور وی در کمیته اجرایی برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب ندارد و اعلام کرده که با وی هماهنگی نشده است اظهار کرد: اکثریت اعضای شورای مرکزی موافقند که کمیته اجرایی با نظر این شورا از هر سه طیف سیاسی کشور تعیین شود.

انتهای پیام

کد N366330

وبگردی