آفتاب

مصطفی کارخانه: والیبال باید الگوی رشته‌های دیگر باشد

مصطفی کارخانه: والیبال باید الگوی رشته‌های دیگر باشد

سرمربی سابق تیم ملی والیبال گفت: تیم ملی والیبال ایران در این دوره لیگ جهانی موفقیت‌های خوبی را به دست آورد و با کسب این نتایج باید الگوی تمامی رشته‌های ورزشی قرار بگیرد.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره موفقیت تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی، تصریح کرد: این لیگ بهترین فرصت برای بازیکنان تیم ملی بود و این بازیکنان هم از این شرایط خوب استفاد کردند و باید نمره عالی به آنها داد. تیم ایران بدون اما و اگر و با قدرت به دور نهایی صعود کرد و باید بابت این کار بزرگ، پاداش بزرگی هم به آنها داد.

او ادامه داد: سال قبل حضور ما در این رقابت‌ها سخت بود، اما در دوره فعلی تیم ما عالی کار کرد. تیم ملی والیبال ما کاری را انجام داد که باید برای همه ورزش الگو باشد. البته نکته مهم دیگر حمایت مناسب تماشاگران از تیم ملی بود که نمره قبولی را هم باید به حامیان خوب ملی‌پوشان داد.

کارخانه درباره دو بازی تیم ملی ایران برابر لهستان، گفت: بازیکنان تیم ملی در این دو بازی سنگ تمام گذاشتند و در بازی که باید منسجم عمل می کردند، این کار را به خوبی انجام دادند. ما به معنای واقعی یک تیم شدیم، طوری که محمودی مصدوم می‌شود جایگزینش غفور به خوبی کار می‌کند. خو‌شبختا‌نه ما از نظر پشتوانه سازی و حمایت در سطح خوبی هستیم.

کارشناس والیبال در ادامه افزود: عده‌ای اعتقاد دارند لهستان تیم ضعیفی است، اما باید تاکید کنم تیم والیبال ایران خیلی رشد کرده و قوی شده است. تیم ما نسبت به لهستان فنی‌تر بود و برای کسب تمامی امتیازات مبارزه کرد. لهستان هم تیم بدی نیست، اما در مقایسه با ایران عملکرد خوبی نداشت.

کارخانه درباره عملکرد فنی کواچ گفت: والیبال ایران متکی به یک فرد نیست و در حال حاضر با یک برنامه منظم پیش می‌رود و اگر هم شخصی مثل ولاسکو از تیم برود هیچ اتفاقی نمی‌افتد. کواچ هم در این بازی‌ها عملکرد خوبی داشت و توانست با توجه به توانایی‌های بازیکنان، تیم ملی والیبال را به دور نهایی لیگ جهانی ببرد و این نشان می‌دهد کواچ به عنوان سرمربی تیم ملی خوب کار کرده است.

او درباره دور نهایی این رقابت‌ها که در ایتالیا برگزار می‌شود، گفت: تیم ما لیاقت و شایستگی قرار گرفتن روی سکوی لیگ جهانی را دارد، اما افسوس که تماشاگر خوب ایرانی را در اختیار ندارد. حضور تماشاگران تاثیر زیادی بر عملکرد تیم دارد، اما من امیدوارم بچه‌ها بازی خوب خودشان را انجام بدهند و کادر فنی هم آنها را خوب اداره کند.

مصطفی کارخانه درباره چگونگی حفظ این موفقیت‌ها، اظهار کرد: همیشه حفظ یک موفقیت سخت‌تر از کسب آن است. پس باید برای آن زحمت کشید که وظیفه اصلی این کار برعهده خود بازیکنان است. آنها باید هوشیار باشند و در همه ابعاد از خود مراقبت کنند.

او در پایان گفت: برای تکرار و تثبیت این موفقیت‌ها باید همه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول حمایت‌های لازم را از والیبال انجام دهند. وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، دولت و مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه‌ای به تیم ملی والیبال داشته باشند و سرمایه‌گذاری‌ها را در این رشته افزایش بدهند، چرا که والیبال به سرمایه بیشتری احتیاج دارد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N366309

وبگردی