آفتاب

اردن ادامه بحران عراق را برای خاور میانه خطرناک دانست

اردن ادامه بحران عراق را برای خاور میانه خطرناک دانست

تهران – ایرنا – ˈعبدالله دومˈ نسبت به ادامه بحران عراق و خطر آن برای اردن و منطقه هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی القدس العربی روز دوشنبه گزارش داد که شاه اردن این سخنان را در دیدار با ˈروس لیتننˈ رییس کمیته فرعی در امور خاور میانه و شمال آفریقا در مجلس آمریکا بیان کرد.

برپایه این گزارش ، ملک عبدالله بر امنیت عراق و یکپارچگی خاک این کشور، وحدت مردم و ضرورت حل این بحران با روش های سیاسی و گسترده که در برگیرنده همه قومیت های عراقی باشد، تاکید کرد.

در دو هفته گذشته گروه موسوم به ˈدولت اسلامی در عراق و شام ˈ ( داعش ) کنترل چند منطقه از استان های شمالی و غربی عراق را به دست گرفت. هم اکنون در این مناطق درگیری های شدیدی بین تروریست های داعش و ارتش عراق در جریان است.

نیروهای داعش بارها تهدید کرده اند عملیات خود را به کشورهای دیگر از جمله اردن نیز گسترش می دهند و این تهدیدات باعث شده ˈامانˈ قدرت نظامی خود را در مرزهایش با عراق تقویت کند.

القدس العربی افزود:شاه اردن و نماینده پارلمان آمریکا در دیدار با یک دیگر در باره اوضاع منطقه خاور میانه گفت و گو کردند و ملک عبدالله دوم پیامدهای بحران سوریه را بر کشورهای همسایه عراق به خصوص اردن با توجه حضور یک میلیون و 300 هزار سوری آواره در این کشور به طرف آمریکایی یاد آورشد.

شاه اردن هم چنین خواستار افزایش کمک و حمایت های جهانی و ادامه ارائه خدمات انسانی و کمک به پناهندگان سوری در خاک این کشور شد.

رسانام**1408**1446 /مط
کد N366068

وبگردی