آفتاب

جوسازی نتانیاهو در آستانه مذاکرات ایران و 1+5

جوسازی نتانیاهو در آستانه مذاکرات ایران و 1+5

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 بار دیگر در ادامه جوسازی‌ها علیه ایران از قدرت‌های جهانی خواست تا در مذاکرات هسته‌ای با این کشور تسلیم تهران نشوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی بار دیگر مذاکرات ایران و گروه 1+5 را مورد انتقاد قرار و هشدار داد: آنچه اسرائیل از قدرت‌های غربی مذاکره‌کننده با ایران می‌خواهد یک توافق خوب و یا عدم دستیابی به توافق است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه اسکا‌ی‌ نیوز مدعی شد که ایران می‌خواهد مواد مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای را نگه دارد و این بدین معنی است که می‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد.

وی در ادامه ادعاهایش با بیان این ادعا که این بدین معنی است که ایران هر زمان که بخواهد می‌تواند بازرسان هسته‌ای بین‌المللی را بیرون کند یا آنها را همان‌گونه که در گذشته انجام داده است گمراه و به سرعت به سمت غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز برای ساخت بمب‌های اتم حرکت کند، ادامه داد: آنها می‌توانند در طول چند هفته و یا چند ماه این کار را انجام دهند. این اتفاق برای اروپا، انگلیس و آمریکا بد است. همچنین برای روسیه و چین و به ویژه اسرائیل نیز بد است. چنین اتفاقی علاوه بر این برای عرب‌ها و جهان نیز بد است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات مداخله‌جویانه خود از کشورهای مذاکره‌کننده با ایران خواست که در صورت دستیابی به توافق با ایران، با این کشور همانگونه که با سوریه برای خلع سلاح شیمیایی‌اش طبق یک توافق بین‌المللی عمل کردند رفتار کنند.

وی همچنین ادامه فشارها علیه ایران از طریق تحریم‌ها علیه این کشور را تا زمانی که ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکرده است خواستار شد.

بر اساس این گزارش، یک هیات اسرائیلی به سرپرستی یووال اشتاینتز، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به همراه کارشناسان هسته‌ای و اطلاعاتی روز یکشنبه به منظور گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود به واشنگتن سفر کردند تا در خصوص مذاکرات هسته‌ای و توافق با ایران دیدار کنند.

یک مقام رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رویترز گفت که این هیات دیدگاه‌های اسرائیل را در مورد یک توافق احتمالی با ایران هم‌زمان که به پایان ضرب‌الاجل 20 ژوئیه نزدیک می‌شویم به مقامات آمریکایی اعلام خواهند کرد.

اسرائیل هیچ‌گاه در مذاکرات هسته‌ای با ایرانی‌ها حضور نداشته است اما نتانیاهو به دلیل ترس از دشمن اصلی‌اش یعنی ایران و اینکه این کشور می‌تواند موجودیت اسرائیل را به خطر بیندازد همواره مذاکره‌کنندگان را تحت فشار قرار داده است.

نتانیاهو در گفت‌وگو با این شبکه‌های خبری همچنین مدعی شد: ایران یک کشور حامی تروریست است و از این رو دستیابی آن به سلاح هسته‌ای می‌تواند خطرناک باشد.

این در حالی است که ایران همواره این اتهام را که به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است رد کرده و تاکید دارد که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارند. با این حال این کشور متحمل تحریم‌های زیادی از سوی شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا شده است.

گفته می‌شود اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N366040

وبگردی