آفتاب

یک عضو کمیسیون کشاورزی: حساسیت و نظارت بر تنظیم بازار در ماه رمضان بیشتر باشد

یک عضو کمیسیون کشاورزی: حساسیت و نظارت بر تنظیم بازار در ماه رمضان بیشتر باشد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از تاثیر واسطه‌ها بر بازار مصرفی در ماه رمضان تاکید کرد که دولت باید حساسیت و نظارت بیشتری در این ماه داشته باشد.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: طبق تدابیر و پیش‌بینی دولت آقای نوبخت اعلام کردند که در ماه رمضان هیچ چیز گران نمی‌شود و دولت نیز نظارت دارد. توقع ما نیز از دولت این است که در ایامی که مردم به عبادت مشغولند، حساسیت‌ها، نظارت ها و برنامه‌ریزی‌ها بیشتر باشد.

او ادامه داد: کمترین توقعی که مردم دارند این است که امکانات اولیه‌ای که در کشور به وفور تولید می‌شود گران به دست مردم نرسد. طبق اطلاعات ما تولید محصولات کشاورزی و دامی مثل گوشت قرمز، گوشت سفید، سبزیجات، لبنیات به اندازه مورد نیاز کشور است. اما اگر عده‌ای دلال و واسطه بازار را آشفته کنند و بخواهند سود ببرند به مردم فشار می‌آید.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم دولت بتواند بازار را مثل بقیه جاهای دنیا در دست بگیرد تا محصولات به قیمت خوبی به دست مردم برسد.

میرمرادزهی اضافه کرد: همیشه تولیدکنندگان محصول خود را که به قیمت مناسب تولید می‌شود، به زحمت به فروش می‌رسانند و یک واسطه قیمت را چندبرابر می کند به همین دلیل انتظار این است که در این ایام دولت بتواند با برنامه‌ریزی نظر مردم را تامین کند و محصولات مورد نیازشان را به قیمت مناسب به دستشان برساند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد منابع به اندازه کافی تولید و ذخیره شده و کنترل بازار بستگی به نحوه نظارت دارد.

او همچنین پیشنهاد کرد: بازارهای رقابتی شکل بگیرد تا مردم بتوانند نیازهایشان را تامین کنند.

این نماینده مجلس درباره توزیع سبد کالا نیز گفت: سبد کالا برای قشر ضعیف که توان خرید کردن ندارند مناسب است اما بهتر است بصورت کارت باشد تا مثل گذشته مردم به زحمت نیفتند. اگر هرکس یک کارت داشته باشد می‌تواند به‌راحتی خرید کند و صفی هم برای دریافت سبدکالا تشکیل نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N365877

وبگردی