آفتاب

عبدالسلام اردنی، امیر داعش در لبنان

عبدالسلام اردنی، امیر داعش در لبنان

شبکه LBC لبنان گزارش داد گروه دولت اسلامی عراق و شام، "عبدالسلام اردنی" را به عنوان امیر این گروه تروریستی در لبنان تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه مذکور اعلام کرد، بازجویی‌ها و تحقیقات درخصوص انفجار هتل "دی‌روی" نشان داد که انتحاری‌ها از سوی سرکرده‌های داعش آموزش دیده‌اند که معتقدند در حال حاضر نیازی به عاملان انتحاری در عراق و سوریه وجود ندارد چرا که تحولات میدانی به نفع این گروه است و در نتیجه این لبنان است که داعش در آن نیاز به عوامل انتحاری دارد.

این شبکه گزارش داد، ماموریت این عوامل انتحاری در وهله نخست مقابله با نیروهای امنیتی لبنان و پس از آن حزب‌الله و گروه‌های شیعی است.

LBC اعلام کرد: داعش در یک منطقه مرزی میان سوریه و ترکیه اردوگاهی را برای آموزش عوامل انتحاری ایجاد کرده است و یکی از بازداشت شدگان فرانسوی می‌گوید که در این اردوگاه بوده است و شاهد این امر بوده است که به حدود 15 تن آموزش‌های نظامی و عقیدتی برای اعزام آنها به لبنان داده شده است.

این شبکه اعلام کرد: بازجویی‌ها نشان داد که داعش، عبدالسلام اردنی را به عنوان امیر خود در لبنان تعیین کرده است و این فرد "المنذر الحسن"، کسی که انتحاری‌ها را به مواد منفجره مجهز می‌سازد، تعیین کرده است.

اطلاعات نشان داد عبدالسلام اردنی و المنذر الحسن، در گذشته از اعضای جبهه النصره بودند و منذر الحسن از یک سال و نیم قبل در مقابل پول افراد مسلح را از لبنان برای جنگ در سوریه اعزام می‌کرده است.

پس از این که این دو تن به داعش پیوستند المنذر الحسن از شش ماه قبل عوامل انتحاری را برای انجام عملیات تروریستی در لبنان روی کار می‌آورد.

انتهای پیام

کد N365819

وبگردی