آفتاب

تاکید پوروشنکو و پوتین برای اعمال کنترل بیشتر بر مرزها

تاکید پوروشنکو و پوتین برای اعمال کنترل بیشتر بر مرزها

رئیس جمهوری اوکراین به همتای روسی‌ خود تاکید کرد تا برای جلوگیری از اقدامات بیشتر شبه نظامیان و جدایی طلبان حامی روسیه در شرق و متوقف کردن ورود تسلیحات، کنترل بیشتری بر مرزهای روسیه با اوکراین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ ریاست جمهوری اوکراین آمده است: پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواسته تا کنترل بیشتری بر مرز روسیه با اوکراین داشته باشد تا تسلیحات و تامین خودروهای زرهی برای جدایی طلبان حامی روسیه در شرق این کشور متوقف شود.

در بیانیه‌ای که پس از گفت‌وگوی تلفنی چهارجانبه میان پوروشنکو، پوتین، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان صورت گرفت این چهار تن توافق کردند تا بار دیگر درباره مسائل اوکراین و شرق این کشور امروز (دوشنبه) به گفت‌وگو بپردازند.

در بیانیه این چهار تن آمده است: کی‌یف از مسکو خواسته تا کنترل بیشتری را بر مرزهای خود با اوکراین داشته باشد.

گارد ملی اوکراین نیز روز یکشنبه اعلام کرد که جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین از خمپاره و تانک‌ها برای تیراندازی به سمت ایست بازرسی در اسلاویانسک واقع در 100 کیلومتری مرز با روسیه استفاده کردند.

گارد ملی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ یک از پرسنل نظامی در میان قربانیان این تیراندازی گزارش نشده است.

هم‌چنین آتش بسی که از جانب پوروشنکو در 20 ژوئن سال جاری میلادی اعلام شد اجازه خواهد داد تا مذاکرات صلح با جدایی طلبان برگزار شود؛ آتش بسی که امروز پایان می‌یابد و همچنین ضرب الاجلی است برای رهبران اتحادیه اروپا تا تحریم‌های جدید را علیه مسکو به خاطر دخالتش در بحران اوکراین مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

کد N365784

وبگردی