آفتاب

کاستاریکا درخشش را ادامه داد/ جشن 5 میلیونی پدیده ها

کاستاریکا درخشش را ادامه داد/ جشن 5 میلیونی پدیده ها

کاستاریکا با شکست دادن یونان در ماراتنی 120 دقیقه ای و در ضربات پنالتی ، حریف هلند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ بازی یونان و کاستاریکا اگرچه هیچ کس انتظارش را نداشت اما بعد از ده نفره شدن کاستاریکا و پیش کشیدن یونان همیشه دفاعی برای فرار از حذف بازی قشنگی شد. یونان که جنس دفاعش از بازی تیم ملی ایران در جام جهانی هم بسته تر و خسته کننده تر برای حریفان است ، در بازی با کاستاریکای غافلگیر کننده ، نمایشی بهتر داشت. در شروع مسابقه چند حمله ای داشتند اما کم طرفدارترین تیم مرحله دوم بازی ها اولین گل این بازی را از پدیده غول کش دور مقدماتی خورد. تیمی که در مرحله مقدماتی ، ایتالیا و انگلستان را به خانه فرستاده بود ، تواسنت با گلزنی کاپیتانش در دقیقه 57 از یونان پیش باشد و حمایت همه پرتغالی زبان های حاضر در ورزشگاه را به همراه داشته باشد. چند دقیقه بعد اما اخراج هافبک جوان این تیم ، همه چیز را خراب کرد. تیم باید باقی بازی را 10 نفره دفاع می کرد.

تلاشی که البته تا دقیقه 90 هم ادامه داشت اما در این دقیقه سوکراتیس توپ برگشتی از ناواس را به تور دروازه این گلر استثنایی چسباند و یونانی ها مزد بازی برترشان را گرفتند. بازی بعد از این به ضیافت پنالتی ها رفت. جایی که دو تیم مارتونی تنیسی داشتند. 3 پنالتی اول دو تیم گل شدند و نوبت به کمپل 21 ساله رسید تا برای کاستاریکا پنالتی بزند. دورخیز او و ضربه نرمش در خلاف جهت کارنتیس به گل بدل شد. 

گکاس یار با تجربه یونانی ها برای پنالتی چهارم به مصاف ناواس رفت اما گلر کاستاریکا عالی توپ را گرفت تا شاگردان پینتو در آستانه صعودی دیگر باشند. حالا تنها کافی بود اومانیا پنالتی اش را گل کند  و بازی تمام شود. او در برابر کارنزیس ایستاد ، دورخیز و ضربه ای که گل شد. او تیمش را به مرحله بعد رساند و حریف هلند شد . پینتوی کلمبیایی برای این پیروزی دور افتخار می زد و. اشک های هواداران این تیم سرازیر شده بود و افتخاری بزرگ برای این کشور کوچک و 5 میلیون نفری رقم خورد.

4141

 

کد N365678

وبگردی