آفتاب

ستاد عبدالله عبدالله: انتخابات افغانستان مشروعیت ندارد

ستاد عبدالله عبدالله: انتخابات افغانستان مشروعیت ندارد

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کرده که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تمامی خواسته‌های این ستاد را با ارسال نامه‌ای رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بخدی نیوز، بریالی ارسلایی، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در نشست خبری خود در کابل گفت که با توجه به رد خواسته‌های تیم اصلاحات و همگرایی از سوی کمیسیون انتخابات، پس از این، عملکرد کمیسیون‌های انتخاباتی مورد تایید این ستاد نیست.

ارسلایی گفت: به دلیل این‌ که خواسته‌های ما از سوی کمیسیون انتخابات رد شده است، پس از این تمام عملکرد کمیسیون‌های انتخاباتی برای ما قابل قبول نیست و نتایج انتخابات نیز مشروعیت ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله هشدار داد: پس از این، عواقبی که در کشور رخ دهد، مسئولیت آن به دوش رئیس‌جمهور و مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی خواهد بود.

پیش‌تر ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد معترض دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برای بهبود و شفافیت در فرایند انتخابات، خواسته‌هایی را طی ۱۳ ماده به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده بود.

بریالی ارسلایی گفت که کمیسیون مستقل انتخابات به تمام خواسته‌های آنان جواب منفی داده و گفته که برگزاری دور سوم انتخابات در بعضی مناطق هم بر اساس قانون امکان ندارد.

ارسلایی از عملکرد کارمندان کمیسیون انتخابات انتقاد کرده و گفت که کارمندان کمیسیون انتخابات زمینه تقلب در انتخابات را فراهم کرده و خود به گونه مستقیم در تقلب سهیم بوده‌اند.

او گفت، تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته تا زمانی که موضوعات جنجالی میان این تیم و کمیسیون‌ها روشن شود، روند انتخابات را متوقف کنند.

انتهای پیام

کد N365645

وبگردی