آفتاب
لیگ جهانی والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران جهانی تر شد/ دومین شکست لهستان در تهران

تیم ملی والیبال ایران جهانی تر شد/ دومین شکست لهستان در تهران

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران با شکست لهستان در دومین دیدار هفته ششم لیگ جهانی جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت ها را به دست آورد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 21 امروز یکشنبه در دومین دیدار هفته ششم لیگ جهانی در سالن 12 هزار نفری تهران به مصاف لهستان رفت و موفق به شکست دوباره این تیم شد.

ملی پوشان ایران در این دیدار در سه ست متولی و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 20 و 25 بر 22 با اقتدار به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز شیرین دیگر کسب کنند 19 امتیازی شوند. ملی پوشان ایران با کسب این پیروزی عنوان صدر نشینی گروه یک را از ایتالیا گرفتند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این بازی از ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف استفاده کرد.

مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی ذخیره های تیم ایران در این دیدار بودند.

استفان آنتیگا سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان نیز در این دیدار از لوکاش زیگادلُو - میخال وینیارسکی- کارُول کلوس - داوید کُونارسکی - فابیّن دِژیزگا - پاوِل زاتُورسکی - میکا مّتِئوش - میخال روچیاک - رافال بوشِک - پیُوتر نُواکُفسکی - آندرِی ورُونا و گِژِگُژ بُوچک به عنوان 12 ملی پوش لهستان استفاده کرد.

در ست دوم شهرام محمودی از ناحیه مچ پا مصدوم شد و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به امیر غفور داد.

عبدالهادی غزالی از کشور مراکش به عنوان ناظر فدراسیون جهانی والیبال نظارت بر دیدارهای ایران و لهسنان در هفته ششم لیگ جهانی را بر عهده دارد. در دیدار دوم ایران و لهستان میلان لاباشتا از جمهوری چک به عنوان داور اول و آکی هیکو تانو از ژاپن به عنوان داور دوم قضاوت را بر عهده داشتند.

همچنین احمد سرمست داور بین المللی والیبال ایران نیز به عنوان داور ذخیره این مسابقات است.

کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تماشاگران ویژه این دیدار حساس بودند.

هفته هفتم و پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال از جمعه 13 تیرماه آغاز می شود که تیم ملی والیبال ایران در دو مسابقه و با هدف تثبیت صدرنشینی در گروه یک لیگ جهانی والیبال به مصاف لهستان خواهد رفت. در این هفته تیم های برزیل و ایتالیا نیز به مصاف یکدیگر خواهند رفت

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از 20 جولای (29 تیرماه) در شهر فلورانس ایتالیا آغاز می شود و شش تیم (چهار تیم از گروه های یک و دو دسته یک، ایتالیای میزبان و قهرمان دسته دو) در دو گروه با هم رقابت خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران که برای دومین بار در طول تاریخ حضور در رقابت های لیگ جهانی را تجربه می کند، امسال با هدایت اسلوبودان کواچ موفق به صعود به مرحله نهایی این رقابت ها شد.

تیم ملی والیبال ایران در سال گذشته با هدایت خولیو ولاسکو و در نخستین حضور خود مقام نهمی جهان را به دست آورد که حضور تاثیر گذار و تاریخی بود.

ورزشی(3)**1379
کد N365548

وبگردی