آفتاب

رهبر شبه نظامیان نیروهای اوکراینی را به نقض آتش بس متهم کرد

رهبر شبه نظامیان نیروهای اوکراینی را به نقض آتش بس متهم کرد

مسکو- ایرنا- ایگور استرلکوف وزیر دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک ، نیروهای اوکراینی را به نقض مکرر آتش بس متهم کرد.

به گزارش ایرنا، استرلکوف روز یکشنبه در گزارشی که در صفحه مربوط به جمهوری خودخوانده دونتسک منتشر شد، مدعی شد: نیروهای گارد ملی اوکراین در چندین نوبت در شبانه روز اخیر شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک و چند بخش در این مناطق ازجمله بخش واستوچنی را مورد حمله قرار دادند.

وی افزود: در این مدت به ویژه به شهر اسلاویانسک با سلاح های کالیبر سنگین ازجمله خمپاره و توپ های سبک حمله شد.

ˈدر حال حاضر حملات توپخانه ای نیروهای اوکراینی به بخش سیمیونوفکا در حومه اسلاویانسک ادامه دارد.ˈ

به گفته استرلکوف ، شبه نظامیان در چندین مورد به حملات نیروهای اوکراینی پاسخ داده و مواضع آنها را زیر آتش گرفتند.

وزیر دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک همچنین از افزایش پروازهای تجسسی نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک خبر داد و افزود: روز گذشته بطور همزمان ده فروند پهباد تجسسی نیروهای اوکراینی در منطقه مناقشه به پرواز درآمده مواضع شبه نظامیان را عکسبرداری کردند.

استرلکوف اضافه کرد: دشمن از این تصاویر هوایی برای حملات خود به مواضع شبه نظامیان به ویژه حملات توپخانه ای و خمپاره ای استفاده می کند.

به گفته این مقام جدایی طلبان، نیروهای اوکراینی در منطقه مناقشه با کمبود شدید سوخت و مواد غذایی و مهمات روبرو هستند و این مساله بر روحیه سربازان اوکراینی تاثیر منفی گذاشته است.

وی ادعا کرد: فرماندهی نیروهای اوکراینی برای رفع این مسایل تلاش می کند اما کمبود شدید امکانات اوکراین حل این مسایل را با دشواری فراوان مواجه کرده است.

نیروهای اوکراینی از اواسط ماه آوریل گذشته در مناطق شرق و جنوب این کشور عملیات ضدتروریستی اجرا می کنند که در جریان آن صدها نفر از سربازان اوکراین و شبه نظامیان جدایی طلب جان خود را از دست داده یا مجروح شده اند.

اروپام/2242**518** 3404
کد N365532

وبگردی