آفتاب

کشته شدن 5 نظامی در درگیری های شرق اوکراین

کشته شدن 5 نظامی در درگیری های شرق اوکراین

تهران-ایرنا- تلویزیون روسیه روز یکشنبه گزارش داد که 5 نظامی ارتش اوکراین در چند درگیری در شرق این کشور کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، تلویزیون روسیه به نقل از یک منبع آگاه در شرق اوکراین گزارش داد که این درگیری های جدید در حومه اسلاویانسک و کراماتورسک رخ داد.

روسیه از حادثه تیراندازی توسط نیروهای نظامی اوکراین به سوی یک گذرگاه مرزی در حومه منطقه روستوف به شدت انتقاد کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای از مقام های اوکراین خواست در مورد این حادثه تحقیقات انجام و تضمین کنند که این حادثه تکرار نشود.

همچنین صدها معترض با تجمع در میدان استقلال شهر کی یف از پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین خواستند تا در مناطق شرقی این کشور حالت فوق العاده اعلام و آتش بس در این مناطق را لغو کند.

رییس جمهوری اوکراین اخیرا به صورت یک جانبه در شرق این کشور اعلام آتش بس کرد. مدت این آتش بس روز جمعه به پایان رسید، اما برای سه روز دیگر تمدید شده است.

پایگاه خبری صدای روسیه همچنین به نقل از نیروهای مخالف دولت اوکراین مدعی شد که ارتش اوکراین یک بازار در منطقه اسلاویانسک را گلوله باران کرد که تلفاتی نیز به دنبال داشته است.

براساس این گزارش، نیروهای نظامی اوکراین به سوی این بازار تیراندازی کردند. هنوز آمار تلفات احتمالی این تیراندازی اعلام نشده است.

همچنین تظاهراتی در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین در روز یکشنبه برگزار شد و شرکت کنندگان از دولت این کشور خواستند تا به عملیات نظامی اش در شرق اوکراین پایان دهد.

رسانام**9234** 1447*1010
کد N365469

وبگردی