آفتاب

انتشار گزارش حقوق بشری روسیه درباره اوکراین

انتشار گزارش حقوق بشری روسیه درباره اوکراین

وزارت امور خارجه روسیه گزارش خود درباره نقض حقوق بشر و وضعیت حاکمیت قانون در اوکراین را تحت عنوان "کتاب سفید" به روز رسانی و مقامات اوکراین را به نقض نظام‌مند حقوق بشر متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، در به روز رسانی این گزارش موسوم به "کتاب سفید" حوادث مربوط به نقض حقوق بشر در اوکراین در دوره زمانی آوریل تا اوایل ژوئن 2014 آورده شده است.

کنستانتین دولگف، بازرس حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون در وزارت امور خارجه روسیه گفت: اطلاعات جدید کتاب سفید ثابت می‌کند که نقض حقوق بشر نظام‌مند و همچنین نقض فاحش اصول بنیادین بین المللی و هنجارهای حقوق بشری و نیز دموکراسی و حاکمیت قانون در اوکراین رخ داده است که از جمله آن عملیات به اصطلاح ضد تروریسم مقامات کی‌یف علیه غیرنظامیان در جنوب شرق این کشور، اقدامات خونین و شرورانه و تحریک آمیز علیه اتحادیه‌ها و منطقه ادسا و جلوگیری از فعالیت رسانه‌ها بوده‌ است.

به روز رسانی این گزارش و همچنین ویرایش نخست آن بر اساس نتایج مربوط به نظارت بر رسانه‌های غربی، روسی، اوکراینی و همچنین اظهارات مقامات کی‌یف و حامیان آن‌ها، شهادت‌های شاهدان عینی از جمله شهادت‌های مطرح شده بر روی اینترنت و موارد جمع آوری شده از سوی دفتر حقوق بشر مسکو، گروه اطلاع رسانی در خصوص جرم علیه بشریت انجام شده است.

دولگف همچنین تاکید کرد: سند مربوط به کتاب سفید به نهادهای حقوق بشر بین المللی و موسسات و سازمان‌های غیر دولتی مربوطه فرستاده خواهد شد تا آن‌ها رویکردی مناسب و بدون غرض ورزی در قبال جرایم ارتکابی در اوکراین اتخاذ کنند و این جرایم باید به شیوه‌ای شفاف و بی‌طرفانه با مشارکت بین المللی و به هدف مجازات خاطیان مورد تحقیق قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N365397

وبگردی