آفتاب

هراس رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای با ایران

هراس رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای با ایران

در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 یک هیئت بلندپایه سیاسی از رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر می ‌کند تا ضمن دیدار با وندی شرمن و بیل برنز در خصوص توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هیئت بلندپایه رژیم صهیونیستی به سرپرستی یووال اشتاینتز، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک به همراه چند تن از مقامات نظامی و امنیتی قرار است امروز (یکشنبه) به واشنگتن سفر و با مقامات آمریکایی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کنند.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت این هیئت در سفر خود قرار است با بیل برنز و وندی شرمن معاونان وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

این سفر به این منظور انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری دور ششم مذاکرات ایران و گروه 1+5 و نزدیک شدن به پایان ضرب‌الاجل می‌ترسد شش قدرت جهانی به یک توافق بد هسته‌ای با ایران دست یابد.

رژیم صهیونیستی همواره ابراز نگرانی کرده‌ است که چنین توافقی به ایران اجازه خواهد داد تا ظرفیت غنی‌سازی خود را حفظ کند در حالی‌که تنها به میزان کمی اورانیوم غنی شده برای اهداف غیرنظامی نیاز دارد.

این رژیم تاکید دارد که توافق نهایی با ایران باید مانع از غنی‌سازی اورانیوم در این کشور شود و در صورتی که ایران بخواهد به غنی‌سازی ادامه دهد ‌می تواند تنها در سطح 3.5 درصد به غنی‌سازی بپردازد.

این هیئت رژیم صهیونیستی مدعی است که توافق با ایران باید بر اساس مدل خلع‌سلاح در ایران همانگونه که در سوریه به اجرا درآمد شود نه اینکه تنها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت کند.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین خواستار گنجانده شدن برنامه موشکی ایران در این مذاکرات هستند.

وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن قدردانی از موافقت مقامات آمریکا برای دیدار با مقامات اسراییل یادآور شد: اسراییل تاثیری مثبت بر روی شکل‌گیری یک توافق با ایران دارد اما موضع اسراییل این است که ایران نباید اجازه تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای پیدا کند.

به گزارش ایسنا ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال 2013 در ژنو به یک توافق اولیه دست یافتند و قرار است تا 20 ژوئیه و پایان فرصت شش ماهه این توافق به یک توافق جامع و نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران و سرنوشت تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور دست پیدا کنند.

کشورهای غربی و آمریکا به رهبری رژیم صهیونیستی همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران تاکید دارد فعالیت‌های هسته‌ای اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز داشته و سلاح هسته‌ای جایی در دکترین نظامی ایران ندارد.

دور ششم مذاکرات ایران و 1+5، 11 تیر (اواخر هفته جاری) در وین پایتخت اتریش آغاز شود.

انتهای پیام

کد N365308

وبگردی