آفتاب

انتقال بیش از یکهزار و 200 کارگر چینی از مناطق شمالی عراق

انتقال بیش از یکهزار و 200 کارگر چینی از مناطق شمالی عراق

تهران-ایرنا- همزمان با ادامه درگیری های نیروهای ارتش عراق علیه تروریست های داعش، رسانه های چین روز یکشنبه اعلام کردند که بیش از یکهزار و 200 کارگر چینی از شمال پرتنش عراق به بغداد انتقال داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری شینهوا چین گزارش داد که کارمندان شرکت دولتی CMEC با موفقیت هفته پیش از شمال عراق تخلیه شده و قرار است به پکن بازگردانده شوند.

پیشتر مقام ها اعلام کرده بودند که چین بزرگترین سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت عراق است و بیش از 10 هزار کارگر چینی در عراق حضور داشته اند. بیشتر کارگران چینی در جنوب عراق حضور دارند و از کانون درگیری ها میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان تروریست داعش فاصله دارند.

یکی از کارگران چینی به خبرگزاری شینهوا گفت: ما از کانون درگیری ها خارج شدیم. ما می توانیم سلامت خود را به خانواده هایمان گزارش دهیم.

براساس گزارش ها، 8 خودروی نظامی عراقی این کارگران را از شهر سامرا اسکورت کرد.

یکی دیگر از این کارگران چینی اعلام کرد که همزمان با ادامه درگیری ها میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان داعش، خانه وی در سامرا از اول مه چندین بار هدف گلوله قرار گرفت.

همچنین خبرها حاکی است که 2 جنگنده ˈسوخو 25 ˈ روسیه به بغداد تحویل شد و بطور مستقیم در درگیری ها با تروریست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سپهبد ستاد ˈمحمد عسکریˈ سخنگوی وزارت دفاع عراق روز یکشنبه یادآورشد: جنگنده های سوخو معادله نبرد را درعراق تغییر خواهد داد.

ˈعباس بیاتیˈ عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در این باره گفت: از جنگنده های تحویل شده ظرف چند ساعت آتی برای سرکوب گروههای تروریستی استفاده می شود.

دولت عراق پس از خودداری آمریکا از تحویل سلاح هایی که از سوی بغداد خریداری شده ، مجبور به وارد کردن تعدادی جنگنده قدیمی از روسیه شد.

رسانه های چین همچنین گزارش دادند که شرکت های نفتی این کشور طرح های خروج از عراق را در صورتی که فعالیت یشان مورد خطر قرار گیرد، آماده کرده اند.

رسانام**9234**1010
کد N365305

وبگردی