آفتاب

دبیرکل موتلفه:اصولگرایی به اغما نرفته است/ از سه ماه قبل فعالیت های خود را برای انتخابات آغاز کردیم

دبیرکل موتلفه:اصولگرایی به اغما نرفته است/ از سه ماه قبل فعالیت های خود را برای انتخابات آغاز کردیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی می گوید به اغما رفتن اصولگرایی قطعا امری نادرست است .

نبی حبیبی دبیر کل موتلفه اسلامی به عنوان نماد اصولگرایی کلاسیک کشور از آغاز فعالیت های این تشکل برای انتخابات سال 94 از سه ماه گذشته خبر می دهد و به خبرآنلاین می گوید:«اصولگرایان به علت تفرق  نامزدهایشان در انتخابات ریاست جمهوری به موفقیت نرسیدند، اما اصولگرایی و اصولگریان به عنوان یک واقعیت وجود دارند و معتقدیم که  برای انتخابات آینده هم موظف هستند به صورت فعال در فضای انتخاباتی حضور داشته باشند»

 حبیبی تاکید می کند که حزب موتلفه این حضور را یک ضرورت می داند و به همین دلیل فعالیت های انتخاباتی اش را از سه ماه قبل شروع کرده است.

آغاز فعالیت اصولگرایان برای انتخاباتی که 2 سال آینده آغاز می شود در شرایطی است که طیف اصلاح طلب بعد از روی کار آمدن دولت جدید با امید بیشتر به انتخابات سال آینده نگاه می کند. کارگزاران سازندگی مهمترین طیف سیاسی است که چهره های معدودش بیش از همه به موفقیت در انتخابات امید دارند .

حسین مرعشی عضو ارشد این حزب هم چندی قبل از ثبت نام خود در انتخابات آینده مجلس سخن گفت تا اهمیت مجلس دهم  بروز و ظهور بیشتری پیدا کند. این  همه در شرایطی است که برخی وزرای  دولت دهم هم مهمانان نشست های انتخاباتی اصولگرایان هستند و حضوری فعال در نشست های وحدت اصولگرایان با محوریت حجت الاسلام تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز دارند. موضوعی وقتی آن را با دبیر کل موتلفه در میان می گذاریم  و سوال می کنیم حضور سعید لو، حاجی بابایی و زریبافان این معنا را می دهد که اقای احمدی نژاد قصد دارد به فضای سیاسی بازگردد؟

حبیبی با بیان اینکه دعوت حجت الاسلام تقوی براساس هیچ شخص یا گروه خاصی از اصولگرایان نبوده است، تاکید می کند:«کم و زیاد بودن افراد هم فعلا یک علامت ویژه ای نیست.»

او نیت حجت الاسلام تقوی را خیر می خواند. هدف ازاین نشست ها را حضور همه  سلیقه ای در جریان اصولگرایی  می داند و می افزاید:ایشان به دنبال این هستند که همه مهمان  این جلسه باشند. من این نیت را نیت خیری می دانم.  از این جهت جلسه آقای تقوی را مفید می دانم و فکر می کنم اصولگرایان در انتخابات آینده باید با یک ائتلاف  پایدار به میدان بیایند چون تفرق اصولگرایان به ضرر آنها تمام می شود.»

این اظهار نظر در شرایطی که دود سفیدی از اردوگاه اصولگرایی بیرون نیامده و نشانه ای هم برای این وحدت وجود ندارد بیان شده است. خود حبیبی هم این امر را تلویحا می پذیرد و اتئلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس را«کار سخت» می داند، اما می گوید: «این موضوع امر نشدنی در جریان اصولگرایی نیست.»

او همچنین به اغما رفتن اصولگرایی بعد از انتخابات ریاست جمهوری 92 را نادرست می داند.حبیبی این پاسخ را جواب این سوال که  طیف اصلاح طلب اصولگرایی را مترادف احمدی نژادی بودن تعریف کردند ودر اصولگرایان ،جبهه پایداری پر رنگ ترین منتقدان دولت هستند.آیا از همه این مقدمات باید این نتیجه را بگیریم که اصولگرایی سنتی به اغما رفته است بیان می کند و می افزاید:« این تعبیر را نادرست می دانم.»

دبیرکل موتلفه درباره این پیشنهاد که ماه مبارک رمضان آیا می تواند بستری برای بستن پرونده رخدادهای سال 88  باشد یا خیر،تاکید می کند:فتنه 88 واقعیتی است که رخ داده است و عده ای به دنبال این هستند که صورت مساله فتنه 88 را پاک کنند.

او معقتد است این فتنه چون با نیت براندازی نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته بود به هیچ وجه از تاریخ کشور پاک شدنی نیست. باید از آن درس گرفت و با کسانی که با هر نامی به دنبال نوعی براندازی هستند، مقابله کرد. چرا که به عقیده وی موضوع براندازی جمهوری اسلامی« چیزی نیست که از ذهن دشمنان ما خارج شده باشد و فتنه 88 یکی از مصادیق براندازی توسط برخی عناصر داخلی بوده است.»

 نبی حبیبی در عین حال تاکید می کند که باید موضوع براندازی را به صورت دائم مد نظر داشته باشیم، اما اشخصاصی که ولو اینکه قصور و تقصیر مختصری در فتنه 88 داشتند ، اما به مرحله پشیمانی رسیدند، از حضورشان در انقلاب استقبال کنیم.

212 27

کد N365090

وبگردی