آفتاب

گزارشی از اضمحلال شرکت های خدماتی در ایتالیا

گزارشی از اضمحلال شرکت های خدماتی در ایتالیا

رم - ایرنا - اتحادیه بازرگانی ایتالیا اعلام کرد که در ازای گشایش هر شرکت خدماتی جدید در این کشور، دو شرکت تعطیل می شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این اتحادیه در گزارشی افزود : شمار شرکت هایی که به فعالیت خود خاتمه می دهند، همواره بیش از شرکت های جدید در بخش خدماتی است و پیوسته قهوه خانه ها، رستوران ها و مغازه های بیشتری در این کشور تعطیل می شوند.

57 هزار و 599 شرکت جدید خدماتی در پنج ماه نخست سال جاری میلادی در ایتالیا به ثبت رسید درحالی که 110هزار و 315 شرکت در این بازه زمانی تعطیل شد و بدین ترتیب بخش خدماتی ایتالیا بار دیگر با تراز منفی مواجه گشت.

بدترین شرایط شامل استان های جنوبی ایتالیا می شود، جایی که یک سوم کل تعطیلی ها به ثبت رسیده است.

این داده ها از سویی بیانگر ادامه مرحله ضعف چرخه اقتصادی و نبود علائم معنی دار و واقعی بهبود اقتصادی است و از سوی دیگر نشان می دهد که تجار با وجود مشکلات مربوط به کاهش تقاضای داخلی، فشارهای شدید مالیاتی، محدودیت دسترسی به اعتبارات و عدم پرداخت بدهی ها، موفق شده اند اثرات ادمه دار بحران را مهار کنند که البته فعالیت های خدماتی مانند رستوران داری و هتل داری از این امر مستثنی هستند.

اتاق های بازرگانی ˈمونتزاˈ و ˈبریانتزاˈ نیز اخیرا در تحقیقاتی اعلام کردند که در پنج ماه نخست سال 2014، ماهانه بیش از 1200 شرکت ورشکست شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 19 درصد افزایش یافته است.

مؤسسه بیمه ˈیولر هرمسˈ نیز در فروردین ماه تخمین زد که با روند کنونی تا پایان سال 2014میلادی در مجموع بیش از 14هزار و 500 شرکت در ایتالیا ورشکست می شوند.

شش هزار و 126شرکت در سال 2007 و همزمان با آغاز بحران اقتصادی ورشکست شدند که این شاخص سیری فزاینده را تا سال 2014 طی کرد اما پیش بینی می شود که از سال آینده این روند کاهش یابد.

دانشگاه شهر ˈبرشاˈ در شمال ایتالیا و مؤسسه سرمایه گذاری های خارجی این کشور

(Ice) نیز اخیرا با اشاره به روند بحران اقتصادی اعلام کردند که با وجود علاقه زیاد سرمایه گذاران خارجی به خرید شرکت های ایتالیایی، در طول سال 2013 میلادی تنها 105 فقره سرمایه گذاری خارجی در زمینه خرید این شرکت ها در ایتالیا صورت گرفت (این آمار درسال 2012، 123مورد گزارش شد) که در چهار سال اخیر در ایتالیا بی سابقه بود.

بر اساس گزارش بانک اطلاعاتی ریپرینت (Reprint)، ایتالیا در حاشیه جریان سرمایه گذاری های بین المللی قرار گرفته است.

این در حالیست که ایتالیا برای تشویق کارآفرینان خارجی و غیر اروپایی به سرمایه گذاری در این کشور تسهیلات مهمی را در صدور مجوز روادید تجاری اعمال کرده است و وزارت توسعه اقتصادی طرحی را موسوم به ˈاستارت آپ ویزاˈ ارائه داده است که از طریق آن صدور مجوز روادید تجاری به طور مستقیم توسط وزارت توسعه اقتصادی این کشور و از طریق پایگاه اینترنتی ویژه این عملیات مدیریت می شود.

تنها پارامتر اقتصادی و مالی مورد نیاز برای گرفتن این روادید، دسترسی به منابع مالی برابر با 50 هزار یورو است و تمام روند درخواست و صدور مجوز روادید نیز بطور اینترنتی صورت می گیرد.

اروپام ** 2171**1479 ** 1064
کد N365018

وبگردی