آفتاب

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری: می خواهند دولت را در نوجوانی ذبح کنند

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری: می خواهند دولت را در نوجوانی ذبح کنند

ایسنا نوشت:

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: برخی فکر می‌کنند اعتدال معنای انفعال دارد در صورتی که اعتدال عمل گرایی بر اساس برنامه‌ریزی و قاطعیت در اجرا ی برنامه‌ها است.

مرتضی بانک درنشستی با حضور اعضای حزب اعتدال و توسعه در اصفهان با ابراز ناخرسندی از اتلاف منابع و بی تدبیری در مدیریت منابع در دولت نهم و دهم گفت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم امور، شخص محور اداره و به کارشناسی توجه کمتری شد و از این بابت خسارات فراوانی به جامعه وارد شد.

بانک گفت: تعطیلی شوراهای تخصصی، ساختار شکنی‌های غیر اصولی در ابعاد مختلف و نیز مصوبات بدون پشتوانه و کمتر کارشناسی شده از جمله عواملی بود که کشور را دچار مشکل کرده است. این رفتار در سیاست خارجی نیز موجب دشمن تراشی غیر ضروری برای کشور شد.

او با اشاره به درآمد 700 میلیارد دلاری دولت قبل، گفت: متاسفانه دولت قبلی با وجود درآمد700 میلیارد دلاری، هزاران پروژه ناتمام به دولت یازدهم تحویل داده است.

او با بیان این‌که از عمده‌ترین موضوعات اثرگذار در تورم شیوه اجرای مسکن مهر بود، گفت: در بحث مسکن مهر 40 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانکی استفاده شد و این پروژه‌ها نیاز به 50 هزار میلیارد تومان دیگر برای خاتمه دارد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که میزان تعهدات سفرهای استانی در دولت قبلی 215هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان 75هزار میلیارد تومان تامین و 140 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت یازدهم باقی مانده است .

بانک با اشاره به این‌که دولت برای سامان دهی وضع اقتصادی کشور سعی در مهار رشد نرخ تورم داشته است، گفت: فعلا نمی توان به یکباره تورم را از بین برد که این انتظاری غیر ممکن است اما دولت توانسته است رشد 40 درصدی تورم را مهار کند و آن را کاهش دهد. هچنین در بحث سیاست خارجی شاهد گسترش روابط دو جانبه و سفرهیئت‌های بلند پایه خارجی و ارتباط منطقی و اصولی با دیگر کشورها از جمله همسایگان و کشورهای اروپایی هستیم.

او با اشاره به فشارهای فراوانی که از سوی مخالفان در این مدت بر دولت وارد شده است، ادامه داد: مخالفان قصد دارند تا این دولت را در نوجوانی ذبح کنند و به این منظور با استفاده از همه منابع و همه روش‌ها سعی در حفظ نیروها و مناصب خود دارند.

او گفت: در حال حاضر حزب به معنای واقعی به گونه‌ای که در آن برنامه‌ها، راهکارها و کادرها مشخص باشد و مردم بتوانند به ایده احزاب رای دهند در ایران شکل نگرفته است و با آن که یک سده از زمان مطرح شدن مباحثی مانند تحزب در کشور می‌گذرد هنوز به واسطه مشکلات فرهنگی این حزب به معنای واقعی رشد نیافته است، اما باید در راستای شکل گیری احزاب واقعی بکوشیم.

 

23231

 

کد N364942

وبگردی