آفتاب

نماینده سمنان: تمامی ارگان‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند

نماینده سمنان: تمامی ارگان‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس گفت: همه ما مدیون خدمات آموزش و پرورش هستیم و تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید دو دستی به آموزش و پرورش کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان،علیرضا خسروی در جلسه‌ای با مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان، افزود: دغدغه آموزش و پرورش باید تنها تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی و تربیت آینده‌سازان کشور باشد، آموزش و پرورش نباید دغدغه تهیه ملک، فروش زمین، تهیه کلاس و... داشته باشد، همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید پای کار بیایند و کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات در نظام آموزشی کشور، به نوع نگاه به آموزش و پرورش بر می‌گردد، اشکال کار در نگاه به این نهاد آموزشی و فرهنگی است، باید نگاه‌مان را تغییر دهیم، در کشور سوئیس بالاترین حقوق و دستمزد را معمان مقطع ابتدایی دریافت می‌کنند، چون وظیفه کنترل، آموزش و استعداد یابی‌ بچه‌ها در سنین پایین را برعهده دارند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه آموزش و پرورش نباید در لاک دفاعی فرو برود، گفت: آموزش و پرورش باید روحیه تهاجمی داشته باشد تا دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به او کمک کنند، دست دراز کردن در شأن آموزش و پرورش نیست.

خسروی همچنین آموزش و پرورش را ثروتمندترین اداره در کشور معرفی کرد و گفت: آموزش و پرورش باید در تبدیل این ثروت به درآمد تلاش بسیاری انجام دهد و راه‌های زیادی نیز در تحقق این امر وجود دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین در جلسه‌ای با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به جنایات وحشیانه داعش در کشور عراق گفت: داعش زنگ خطری برای کشورهای مسلمان اعم از شیعه و سنی است، باید عرصه را برای رشد و ادامه فعالیت تکفیری‌ها و خصوصاً تروریست‌های داعش تنگ کنیم.

خسروی ادامه داد: تروریست‌های داعش با تفکرات ذهنی جاهلیت خود فکر می‌کنند با کشتارهایی که انجام می‌دهند به بهشت می‌روند، تفکرات ذهنیِ آنها را تا حدی شستشو داده‌اند که با این ذهنیت به جنایات وحشیانه دست می‌زنند.

وی همچنین اضافه کرد: به دولت‌های منطقه نیز هشدار می‌دهیم که دست از حمایت از تکفیری‌ها بردارند، این افعی که پرورش می‌دهید اول خودتان را نیش می‌زند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: به فرماندهان عراقی نیز می‌گوییم که به نیروهای داخلی خود متکی باشند و نیازی به دخالت کشورهای دیگر نیست، یکبار برای همیشه این فتنه را خاموش کنید، اگر یک نفر از این تکفیری‌ها زنده بماند می‌شود ابن ملجم زمان.

خسروی همچنین در دیدار با فعالان قرآنی بنیاد نشر فرهنگ قرآن و عترت سمنان گفت: هر مقدار که از قرآن دست کشیدیم، همان مقدار با ناهنجاری‌های اجتماعی روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور پول کم نداریم، گفت: برنامه ریزی درستی برای هزینه نمودن این پول نداریم، باید بپذیریم که ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در کشور وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان افزود: حرکت و تلاش سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در کشور خوب است، همه تلاش می‌کنند، ولی در عملکرد فرهنگی خروجی خوبی به دست نمی‌آید، باید تأمل کنیم و اجازه ندهیم این فرصت‌ها از دست برود.

خسروی تأکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف فرهنگی تلاش می‌کنند، اما باز هم مشکلات زیادی وجود دارد، ترس از ناهنجاری‌های اجتماعی، ترس از ماهواره و ... وجود دارد، علت اصلی آن وجود ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است.

انتهای پیام

کد N364805

وبگردی