آفتاب

نماینده گلپایگان: با مدیریت درست منابع، مانع مهاجرت جوانان شویم

نماینده گلپایگان: با مدیریت درست منابع، مانع مهاجرت جوانان شویم

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید منتظر باشیم روزی یک اداره‌ای جوانان را استخدام کند، بلکه باید منابع را به خوبی مدیریت کرد تا جوانان مهاجرت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، محمدحسین میرمحمدی در دیدار با مردم روستای هنده این شهرستان، اظهار کرد: چرا باید با تمام داشته‌ها و امکانات موجود،لقمه‌ای نان را به سختی پیدا کنیم.

وی به وجود منطقه محافظت شده لاله واژگون و غار موجود در این روستا اشاره کرد و ادامه داد: این روستا، روستای کوچکی است، اما از لحاظ گردشگری و امکانات، ظرفیت بالایی دارد، بنابراین باید دست به دست هم دهیم و از امکانات موجود این روستا به نحو احسن استفاده نماییم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خارج از کشور، آثار طبیعی تاریخی را به صورت دستی می‌سازند، اما در شهر و روستای ما تمام این موارد به صورت طبیعی موجود است، ولی از این ظرفیت‌ها استفاده کامل نمی‌کنیم. لاله‌های واژگون این روستا بسیار فوق العاده و در سه رنگ است در حالی که لاله‌های واژگون خوانسار تنها یک رنگ دارد، باید از این ظرفیت‌ها برای افزایش جذب گردشگر در این منطقه استفاده نماییم.

میرمحمدی گفت: با کمبود آب مواجه هستیم، اما نباید بگذاریم همین مقدار آب موجود هم هدر برود، برای مثال نباید از جوی‌های شنی و خاکی استفاده کرد، زیرا آب به داخل زمین فرو می‌رود.

وی، به راه اندازی یک شرکت تعاونی توسعه برای این روستا اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم روستای هنده آباد شود باید اهالی روستا به کمک شورا بیایند، همان طور که اگر یک فرماندار و یا رییس جمهور بخواهد موفق باشد، باید مردم و ملت به کمک آنها بیایند.

نماینده مردم گلپایگان با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور حدود 10 تا 12 میلیون بیکار دارد، یادآورشد: همه نباید منتظر باشیم تا روزی یک اداره‌ای ما را استخدام کند، بلکه باید منابع را مدیریت کرد تا جوانان روستا به شهرها مهاجرت نکنند.

انتهای پیام

کد N364804

وبگردی