آفتاب
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

مذاکره تامین اجتماعی برای ورود مفاهیم بیمه‌ای به مدارس

مذاکره تامین اجتماعی برای ورود مفاهیم بیمه‌ای به مدارس

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: طی مذاکراتی که با معاونت پژوهشی وزارتخانه آموزش و پرورش داشته‌ایم، مقرر شد درخصوص وارد کردن مفاهیم بیمه و تأمین‌اجتماعی، نمایندگان سازمان و وزارتخانه وارد مذاکره شوند.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکتر منصور اعتصامی در نشست هم‌اندیشی رابطین قرآنی سراسر کشور سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این مطلب، اظهار داشت: دانش‌آموزان باید با مفاهیمی مانند حقوق بیمه‌ای، رفاه اجتماعی و قوانین بیمه خویش‌فرما، بیمه کارفرمایی، بیمه جمعی و نظام پرداخت در تأمین‌اجتماعی و... آشنا شوند که این ظرفیت از دو سو پیش‌دبستان تا پیش‌دانشگاهی وجود دارد و چنانچه درس‌هایی با این مفاهیم در کتب درسی دانش‌آموزان گنجانده شود به پیشبرد اهداف توسعه‌ای مربوطه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جلسات قرآنی برای کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در ماه رمضان آغاز خواهد شد، گفت: جلسات قرآنی با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار خواهد شد که در این جلسات پیشنهاد می‌شود آیات شریف 3 جزء 28، 29 و 30 قرآن کریم تلاوت شده و توسط مسئولین جلسات توضیح داده شود.

دکتر اعتصامی افزود: جلسات قرآن هسته اولیه تشکیل دارالقرآن و العتره در سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود و کارکرد این جلسات نیز تلاوت، روخوانی، روانخوانی، آشنایی با مفاهیم، حفظ و عملیاتی کردن پژوهش‌های قرآنی است و مجوز تشکیل دارالقرآن والعتره نیز از طریق سازمان تبلیغات اسلامی پی‌گیری و اخذ خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه نسخه‌های آسمانی قرآن در هفته تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: این مسابقه با کمک دانشگاه پیام‌نور و در ارتباط با مفاهیم قرآن کریم برگزار خواهد شد و اولین مرحله آن که شامل 4 جزء قرآن کریم است در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: مسابقه‌های نسخه‌های آسمانی قرآن تا هشت مرحله پیش خواهد رفت و گواهی‌نامه آموزشی نیز از طرف دانشگاه پیام نور به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

وی گفت: مذاکراتی با وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در رابطه با مجموعه مطالعات و پژوهش‌های دینی با تمرکز بر قرآن کریم و اهل بیت علیهم‌السلام را آغاز کرده‌ایم که جایگاه تأمین‌اجتماعی در اسلام، آیات قرآنی مرتبط با نظام بیمه و تأمین‌اجتماعی، امنیت و رفاه اجتماعی، دیدگاه مرتبط با تحولات پایه‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی با رویکرد تأمین‌اجتماعی از موضوعاتی است که درمورد آن پژوهشی و مطالعه انجام خواهد شد.

دکتر اعتصامی افزود: کارگروه‌هایی با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری تشکیل خواهیم داد تا با همکاری نخبگان و کارشناسان تأمین‌اجتماعی و اساتید دانشگاهی پژوهش‌هایی در زمینه قرآن و عترت انجام شود و کسانی که علاقمند به مطالعات دینی هستند، می‌توانند در این کارگروه‌ها شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در نیم سال اول سال تحصیل 94-93 جلسات علمی و کارگاه آموزشی در همه دانشگاه‌ها در مباحث دینی، دین و قرآن مرتبط با تأمین‌اجتماعی، مفاهیم تأمین‌اجتماعی و مفاهیم اقتصاد مقاومتی زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه و ادارات کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارگاه‌هایی که در نیمه اول سال تحصیلی آغاز خواهد شد در 3 کارگروه پیش‌بینی شده که ارتقاء و رشد کیفی و نگاه نو به مفهوم تأمین‌اجتماعی، گسترش مفاهیم ارزشی مرتبط با تأمین‌اجتماعی و کار جمعی از موضوعات مطرح شده در این کارگاه‌ها خواهد بود.

اعتصامی گفت: تشکیل شناسنامه قرآنی و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی است که امید است با کمک دیگر بخش‌ها به منصه ظهور برسد.

وی افزود: مسابقات قرآن سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در آبان‌ماه در سطح شهرستان‌ها، آذرماه در سطح استانی و در دی‌ماه در سطح کشوری برگزار خواهد شد که مسابقات کشوری با حمایت همه جانبه سازمان انشاءالله در شهر مقدس برگزار خواهد می‌شود.

انتهای پیام

کد N364777

وبگردی