آفتاب

عربستان به حالت آماده باش درآمد

عربستان به حالت آماده باش درآمد

ایسنا نوشت:

 یک مسئول عربستان اعلام کرد که تمامی نیروهای امنیتی عربستان برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی داعش به این کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی‌.ان.ان، یک مسئول عربستانی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: در پی درخواست ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای اتخاذ اقدامات مناسب از سوی نیروهای عربستانی برای مقابله با گروه‌های تروریستی، تمامی نیروهای امنیتی عربستان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گفته مقام مسئول مذکور، عربستان مرزهای مشترکی با عراق دارد و دولت ریاض به خوبی آگاه است که گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش در نزدیکی مرزهای اردن و عراق قرار دارد و قصد خود را برای حمله به عربستان به طور آشکار اعلام کرده است.

وی افزود: تنها تحولات عراق موجب نگرانی دولت عربستان نشده است بلکه اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد، گروه داعش با تروریست‌های عضو گروه القاعده در شبه جزیره عربستان که یمن را به عنوان پایگاهی برای اقدامات خود انتخاب کرده‌اند، همکاری می‌کنند.

این مقام مسئول اعلام کرد: نیروهای امنیتی عربستان در آماده باش کامل قرار دارند چرا که تهدید داعش از سوی یمن همچنان وجود دارد.

52261

کد N364519

وبگردی