آفتاب
عضو هیات رییسه مجلس مطرح کرد:

آخرین وضیعت استیضاح ها در هیات رییسه/ جلسه لاریجانی با وزیر علوم

آخرین وضیعت استیضاح ها در هیات رییسه/ جلسه لاریجانی با وزیر علوم

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به تقاضای استیضاح برخی از وزیران دولت یازدهم گفت: «قرار است رییس مجلس جلسه ای با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد.»

«ضرغام صادقی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا به تقاضای حدود 60 نماینده مجلس مبنی بر استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: تقاضای این نمایندگان تقدیم هیات رییسه مجلس شده است اما این موضوع که نشست مشترکی میان وزیر و استیضاح کنندگان برگزار شود، هنوز مطرح نشده است.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: در آخرین جلسه علنی مجلس که چهارشنبه گذشته (4 تیرماه) برگزار شد، قرار بر این شد که خود لاریجانی جلسه ای با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد و مطالبی را با وی در میان بگذارد و اگر این جلسه به اقناع نمایندگان استیضاح کننده منجر نشود، یکشنبه هفته آینده (15 تیر) تقاضای استیضاح وزیر اعلام وصول می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان استیضاح کننده جلسه ای با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته اند، اظهار داشت: قرار نبود که میان نمایندگان و وزیر جلسه ای برگزار شود بلکه قرار بر برگزاری جلسه میان رییس مجلس با وزیر علوم است.

صادقی خاطر نشان کرد: با توجه به شناختی که از متقاضیان استیضاح وزیر علوم دارم، بعید به نظر می رسد که این نمایندگان با وزیر جلسه بگذارند البته حدود 60 نماینده تقاضای استیضاح را امضا کرده اند، ممکن است برخی با وزیر جلسه داشته باشند اما غالب این افراد کسانی هستند که در انجام استیضاح جدی هستند و بنای برگزاری جلسه با وزیر را ندارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که در حال حاضر استیضاح سه وزیر در دستور کار نمایندگان مجلس است، گفت: از این میان هنوز تقاضای استیضاح وزیر جهادکشاورزی تقدیم هیات رییسه مجلس نشده است.

وی افزود: تقاضای استیضاح وزیر نیرو 27 فروردین ماه امسال به هیات رییسه تقدیم شد و در این مدت هیات رییسه چندین جلسه چند ساعته را برای مصالحه و رسیدن به توافق میان وزیر و استیضاح کنندگان برگزار کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین جلسه میان وزیر نیرو و استیضاح کنندگان که اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد، مقرر شد موضوعات مورد اختلاف مورد کارشناسی قرار گیرد و نتیجه کارشناسی مورد قبول همه باشد.

صادقی افزود: بر این اساس مقرر شد جلسه ای با حضور علی لاریجانی رییس مجلس، وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای رسیدن به یک نظر کارشناسی برگزار شود.

این عضو هیات رییسه مجلس با یادآوری این که هنوز این جلسه کارشناسی برگزار نشده است، گفت: هرچند سه گروه از نمایندگان پیگیر استیضاح وزیر نیرو هستند اما قرار بر این شد که موارد مطروحه در تقاضای استیضاح مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این صورت اگر همه استیضاح کنندگان نظر کارشناسی را پذیرفتند و قانع شدند، موضوع استیضاح وزیر نیرو نیز خاتمه می یابد.

صادقی یادآور شد: طی ماه های گذشته بیشتر موضوعات میان نمایندگان و وزیران از طریق گفت و گو و برگزاری جلسات مشترک حل و فصل شده است و تنها این سه استیضاح باقیمانده که این میان هنوز استیضاح وزیرجهادکشاورزی تقدیم هیات رییسه مجلس نشده است.

سیام**2025 ** 1418
کد N364314

وبگردی