آفتاب
گزارش مهر/

نمایشگاهی که مردم از آن مطلع نشدند/ کاهش مساحت نمایشگاه و افزایش تراکم جمعیت

نمایشگاهی که مردم از آن مطلع نشدند/ کاهش مساحت نمایشگاه و افزایش تراکم جمعیت

بیرجند - خبرگزاری مهر: نمایشگاه ضیافت بیرجند امسال در حالی برگزار شد که به دلیل تبلیغات ضعیف بسیاری از شهروندان از برپایی آن مطلع نشدند و حضور بازرسان نیز در این نمایشگاه کمرنگ بود.

به گزارش مهر، درآستانه ماه مبارک رمضان همزمان با دیگر شهرهای خراسان جنوبی  در شهر بیرجند نیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به عنوان طرح ضیافت از دو تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار شده است.

گزارش مهر، از نمایشگاه ضیافت بیرجند از کاهش مساحت نمایشگاه علیرغم استقبال گسترده مردم نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

مشاهدات از قیمت کالا نشان از کاهش 20 درصدی کالا عرضه شده در نمایشگاه نسبت به بازاربود که این امر باعث استقبال بی نظیر مردم از کالای ارائه شده  در نمایشگاه شده بود.

صف های طویل مردم برای خرید گوشت قرمز و سفید

یکی از نکات حائز اهمیت در محوطه نمایشگاه بین المللی بیرجند ازدحام مردم در مقابل غرفه های توزیع گوشت مرغ و گوساله بود که دراین غرفه ها هر کیلو گوشت منجمد مرغ پنج هزار و 750 تومان  هرکیلو گوشت گوساله 16 هزارو 500 تومان به فروش می رسید  که این قیمت در خارج از نمایشگاه هر کیلو مرغ  منجمد شش هزارو 500 و هر کیلو گوشت گوساله 19 هزارو 500 تومان به مردم عرضه می شد که این تفاوت قیمت باعث استقبال و تشکیل صفوف طولانی مردم در جلوی غرفه ها شده بود.

در این نمایشگاه بدون محدودیت برنج اروگوئه با قیمت هر کیلو 2500 تومان عرضه می شد که مردم استقبال چندانی از خرید این نوع برنج نداشتند.

با توجه به نرخ تورم و قیمت ها در بازار انتظار بود که قیمت های کالای عرضه شده در این نمایشگاه بالاتر از آنچه که شرح داده شد باشد که خوشبختانه قیمت کالا ها از سطح بازار پایین تر بود.

حضور کمرنگ بازرسان اتاق اصناف در نمایشگاه ضیافت بیرجند

در بازدید صورت گرفته توسط خبرنگار مهر با مراجعه چندین مرتبه به محل استقرار بازرسان اتاق اصناف بازرسی در این محل حضور نداشت که با پیگیری ها ی صورت گرفته بعد از دو ساعت یکی از کارشناسان در محل غرفه حضور یافت.

قیمت کالای عرضه شده در نمایشگاه بیرجند به شرح زیر بود.

هر کیلو مرغ منجمد:5750، گوشت گوساله: 16500، روغن پنج کیلویی لادن و ورامین:20200، قیمت هر کیلو برنج نیز از 2500 شروع و تا 8000  تومان درنوسان بود و همچنین مواد شوینده عرضه شده در این نمایشگاه نیز با20 تا 30 درصد تخفیف به شهروندان ارئه می شد.

اطلاع رسانی لازم در خصوص برگزاری نمایشگاه نشده است

محمد شریفی یکی از غرفه داران نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر،افزود: برای حضور در نمایشگاه اطلاع رسانی به موقع توسط اتاق اصناف صورت نگرفته به طوریکه یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه برای تحویل غرفه به من اطلاع داده اند که این باعث شده که علیرغم پرداخت هزینه یک روز کاری در نمایشگاه را از دست بدهم.

وی با بیان اینکه در خصوص برپایی نمایشگاه پاییز و بهاره از طریق دستگاه های متولی بنرهایی تبلیغاتی در سطح شهر بیرجند نصب شده بود، بیان کرد: اما برای برگزاری این نمایشگاه اطلاع رسانی دقیق و به موقعی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه شلوغی نمایشگاه خود نیز باعث مشکلاتی برای مردم و غرفه داران شده است، اظهار کرد: دراین رابطه با گسترش تعداد غرفه ها می توان این مشکل را حل شود.

وی در پایان یادآور شد: که خواهش ما از دستگاه های متولی این است که حداقل امکانات رفاهی را برای شهروندان گسترش دهند.

کمبود دستگاه عابر بانک باعث معطلی مردم شده است

حسن رضایی شهروند بیرجندی درحالی که نایلون های پر از مواد غذایی در دست داشت درمحوطه نمایشگاه درگفتگو با خبرنگارمهر اظهار کرد: کمبود دستگاه عابر بانک وکمبود کارت خوان در محوطه ورودی نمایشگاه باعث شده است که برای دریافت پول به خیابان معلم مراجعه کنم.

وی ادامه داد: انتظار می رفت که مسئولین نسبت به نصب تعداد بیشتری از دستگاه عابر بانک با توجه به استقبال گسترده مردم اقدام کند.

وی افزود: قیمت مواد غذایی عرضه شده در این نمایشگاه نسبت به بازار بسیار مناسب بوده است و در این نمایشگاه برخی از غرفه داران کالای خود را تا 30 درصد تخفیف نیز به مردم ارائه می کردند.

حضور دو تیم نظارتی در نمایشگاه

محمد علیزاده نائب رئیس اتاق اصناف بیرجند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه جهت کمک به همشهریان در آستانه ماه رمضان برگزار شده و در آن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بدون هیچ محدودیتی عرضه شده بود.

 وی اظهار کرد: سعی و تلاشی زیادی شده که در این نمایشگاه مراکز بخش، کلی فروشان و تولیدکنندگان کالاهای اساسی مردم را با تخفیف 20 درصدی عرضه  کنند.

 علیزاده عنوان کرد: در توزیع کالای اساسی شامل برنج، مرغ و تخم مرغ، خرما و شکر و ... هیچ مشکلی وجود ندارد و در نمایشگاه 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه می شود.

وی بیان داشت: با تأکید مسئولین این نمایشگاه از اول ماه رمضان به دوم تیرماه انتقال یافت و به همین خاطر چندان اطلاع رسانی نشده بود.

علیزاده با بیان اینکه در نمایشگاه بیش از 50 غرفه آماده عرضه کالا به شهروندان بوده اند، افزود: با مشکلاتی که در جابجایی در زمان نمایشگاه بود امکان آوردن دستگاه کارت خوان در غرفه نیست و غرفه داران می توانستند از دستگاه های کارت خوان بی سیم که در دسترس دارند استفاده کنند.

نائب رئیس اتاق اصناف بیرجند با توجه به نظارت و بازرسی ها افزود: در این نمایشگاه دو تیم بازرسی از اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور دارند و کلیه کالاها با قیمت کارشناسی شده و پلمپ شده باید عرضه شود.

کد N364169

وبگردی