آفتاب

ریابکف: روسیه در برابر اقدامات تروریست ها در عراق ساکت نمی ماند

ریابکف: روسیه در برابر اقدامات تروریست ها در عراق ساکت نمی ماند

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو در برابر تحرکات تروریست ها که از سوریه به عراق منتقل شده اند ساکت نمی ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سرگئی ریابکف" که به سوریه سفر کرده با بیان کردن این موضوع در کنفرانس خبری، گفت: روسیه در برابر اقدامات برخی گروه ها که سعی در گسترش تروریسم در منطقه دارند ساکت نمی ماند. 

ریابکف که این اظهارات را پس از دیدار با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، ایراد می کرد اشاره ای به این نکته که اقدامات روسیه در این خصوص چه خواهد بود نکرد. 

معاون رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: وضعیت در عراق بسیار خطرناک بوده و اساس این کشور مورد تهدید قرار گرفته است. روسیه اعتقاد دارد که بحران عراق و سوریه باید از طریق گفتگوهای ملی حل شود. 

ریابکف در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع روسیه در خصوص اقدام آمریکا در حمایت از گروه های شورشی به اصطلاح میانه رو گفت: هیچ راه حل جایگزینی به غیر از راه حل سیاسی برای سوریه وجود ندارد. ما با سیاست آمریکا مخالفیم. این بر اساس منافع همه به ویژه آمریکاست که در مورد سوریه مسئولانه برخورد شود.

این اظهارات ریابکف در واکنش به درخواست جدید "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، از کنگره این کشور مبنی بر اختصاص 500 میلیون دلار برای آموزش گروه های شورشی و تروریستی سوریه ایراد شد.

کد N364068

وبگردی