آفتاب

اوکراین: نمی‌توانیم کمک‌های بشردوستانه روسیه را قبول کنیم

اوکراین: نمی‌توانیم کمک‌های بشردوستانه روسیه را قبول کنیم

وزارت امور خارجه اوکراین در پاسخ به تلاش روسیه در ارسال کمک‌های بشردوستانه اعلام کرد که کی‌یف به هیچ عنوان نمی‌تواند چنین کمک‌هایی را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دپارتمان سیاست اطلاعات در وزارت امور خارجه اوکراین اعرام کرد که روز جمعه از وزارت امور خارجه روسیه پیشنهادی را مبنی بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین دریافت کرده است.

وزارت امور خارجه اوکراین در پاسخ به این پیشنهاد نوشت: مناطق دونستک و لوهانسک به همراه شبه جزیره خودمختار کریمه همگی جزئی از اوکراین هستند و تحت قوانین مشخص شهروند این کشور محسوب شده و نمی‌توانند به روسیه پناهنده شوند. علاوه بر این ساکنان این نواحی نیازی به کمک‌های مسکو ندارند. تنها کاری که روسیه باید انجام دهد برقراری ثبات و از میان بردن تنش در این مناطق است.

وزارت امور خارجه روسیه در پیشنهاد خود آورده بود: به خاطر شرایط وخیم در مناطق شرقی اوکراین، دولت مسکو از خودروهای حامل کمک‌های بشردوستانه که در مجموع 60 تن می‌شود و شامل مواد غذایی و سایر محصولات بهداشتی است به منطقه اعزام کرده است. این کامیو‌ن‌ها روز شنبه به لوهانسک، دونتسک و احتمالا سایر نواحی اوکراین که پناهجویان در آن هستند، رسیده است.

انتهای پیام

کد N363951

وبگردی