آفتاب

تصمیمات مهم قرآنی اعضای «شورای توسعه فرهنگ قرآنی»

تصمیمات مهم قرآنی اعضای «شورای توسعه فرهنگ قرآنی»

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در جلسه شورا تصمیمات مهمی برای فعالیت‌های قرآنی اتخاذ شد که امیدواریم بتوانیم با ادامه این گونه جلسات در راستای فعالیت‌های قرآنی کشور گام‌های بسیار موثری برداریم.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در جلسه شورا تصمیمات مهمی برای فعالیت‌های قرآنی اتخاذ شد که امیدواریم بتوانیم با ادامه این گونه جلسات در راستای فعالیت‌های قرآنی کشور گام‌های بسیار موثری برداریم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیست و سومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جامعةالمصطفی‌ العالمیه و تنی چند از مسئولان قرآنی کشور عصر شنبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی پس از برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی پرداخت و اظهار کرد: خدا را شاکریم که در شب اول ماه مبارک رمضان این چنین جلسه‌ای تشکیل دادیم. در ماهی که بهار قرآن نامیده می‌شود و تمام مردم و خانواده‌ها معنی و مفاهیم قرآن را راحت‌تر درک می‌کنند.

وی تصریح کرد: در ابتدای این جلسه که با حضور دستگاه‌های قرآنی کشور برگزار شد، گزارشی از نمایشگاه قرآن ارائه شد و پس از آن نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه (یاراحمدی) گزارشی از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ارائه دادند و اعضای جلسه نظرات خود را در مورد این گزارش‌ها اعلام کردند و گفت‌وگوهای موثری انجام شد.

محمدی تصریح کرد: اولین دستور کار ما در این جلسه ارائه گزارش عملکرد کمیسیون توسعه آموزش عالی و پیش‌بینی‌های قرآنی وزارت علوم بود که بحمدلله گزارش خوب و قوی ارائه شد و محتوای گزارش تشکیل سه کارگروه ذیل کمیسیون کارگروه آموزش قرآنی بود.

وی با اشاره به سه کارگروه آموزش عالی قرآنی، کارگروه پژوهشی و کارگروه بین‌الملل گفت: در کارگروه بین الملل نسبت به رشد قرآن و پژوهش‌های قرآنی در جهان اسلام راهبری پژوهشی انجام دادیم. همچنین در کارگروه آموزش عالی قرآنی قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم. در این جلسه راهبری فعالیت‌های پژوهشی و آموزش عالی در سطح ملی و بین‌المللی را بررسی کردیم که با مشارکت حوزه‌های علمیه و سایر ارگان‌ها این کار شکل می‌گیرد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی یادآور شد: کمیسیون بعدی ما در مورد تحصیل رایگان قاریان قرآنی بود که سازمان اوقاف و امور خیریه گزارش بسیار کاملی را در این راستا ارائه دادند و اعضا ملاحظاتی داشتند که این پشتیبانی‌ها توسعه پیدا کند و بتوانیم برای جامعه نخبگان ایرانی و غیرایرانی در راستای فعالیت‌های قرآنی تسهیلات خوبی را فراهم کنیم و این دستور در نهایت به شورای توسعه ارائه داده شد تا به تصویب برسد.

محمدی افزود: دستور کار سوم و چهارم ما تشکیل دبیرخانه صدور مجوز، حمایت و نظارت بر موسسات قرآنی کشور بود. کلیات این دستور قبلا بحث شده بود و امروز مجددا اصل موضوع مطرح شد و برخی از جزئیات باقی ماند که ان‌شاءالله در جلسات بعدی آن‌را بررسی می‌کنیم. همچنین دستور بعدی ما ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور بود و در این مورد گفت‌وگوی خاصی نشد که ان‌شاءالله در جلسه بعدی در این راستا تصمیماتی گرفته می‌شود و در نهایت اساسنامه واحدی تنظیم شد که این اساسنامه می‌تواند بر روی فعالیت موضوع‌های قرآنی کشور تاثیر بسیار مهمی بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور دو وزیر در این جلسه و روسای قرآنی کشور این جلسه را پررونق کرد و باعث شد که گفت‌وگوهای بسیار خوبی صورت بگیرد، امیدواریم به برکات جلساتی که شورای توسعه دارد از فعالیت‌های قرآنی حمایت‌های بسیار زیادی شود و شاهد این امر باشیم که تمام ارگان‌های کشور ما در راستای فعالیت‌های قرآنی و ترویج قرآنی گام برمی‌دارند.

وی در پایان گفت: در این جلسه ضمن بهره‌مندی از موضوعات قرآنی برای بودجه سال 93 که در آستانه تحویل آن هستیم تصمیمات بسیار مهمی گرفته شد و بصورت اساسی برای این بودجه برنامه‌ریزی صورت گرفت تا تمام بودجه در راستای فعالیت‌های قرآنی صرف شود. ما می‌خواهیم با این بودجه‌ای که امسال داریم طوری عمل کنیم که بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در راستای پرورش حفاظ قرآنی عملی کنیم.

انتهای پیام

کد N363921

وبگردی