آفتاب

راه‌چمنی: رسانه‌ها و بویژه صداوسیما به اخبار اقتصادی بیشتر توجه کنند

راه‌چمنی: رسانه‌ها و بویژه صداوسیما به اخبار اقتصادی بیشتر توجه کنند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه "رسانه ملی باید به حوزه اقتصادی و پیشرفت‌های اقتصادی توجه بیشتری داشته باشد"، گفت: صداوسیما می‌تواند با استفاده از کارشناسان اقتصادی، به مسئولان در تصمیم‌سازی کمک کند.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "وظایف رسانه‌ها اطلاع‌رسانی در همه حوزه‌هاست"، تاکید کرد: رسانه‌ها نباید صرفاً به مسائل سیاسی بپردازند بلکه مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را نیز باید مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: رسانه‌ها همچنین باید دیدگاه‌ها، مطالبات و مشکلات مردم را به مسئولان انتقال دهند و از سویی مسایل جاری در کشور را برای جامعه شرح دهند تا از سویی آگاهی مردم افزایش یابد و از سوی دیگر حساسیت مسئولان نسبت به مشکلات کشور جلب شود.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه "رسانه‌ها باید در زمینه‌های اقتصادی فعال‌تر باشند و پیشرفت‌های اقتصادی کشور را پوشش دهند"، خاطرنشان کرد: اتفاقات زیربنایی حوزه اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی دولت باید بیشتر مد نظر رسانه‌ها قرار بگیرد.

راه‌چمنی در ادامه با اشاره به برنامه‌های صداوسیما در حوزه اقتصادی اظهار کرد: صداوسیما در برخی برنامه‌های خود موضوعات را به خوبی مطرح می‌کند اما قادر نیست راهکاری در زمینه مشکلات اقتصادی ارائه کند. در واقع صداوسیما باید موضوعی را که مطرح می‌کند به نتیجه برساند و به صِرف برگزاری یک مناظره اکتفا نکند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره دلایل گرایش بیشتر رسانه‌ها به مسائل و اخبار سیاسی، تصریح کرد: مسائل سیاسی جاذبه بیشتری برای مردم دارد و رسانه‌ها با پرداختن به مسائل سیاسی به دنبال فروش بیشتر هستند اما صداوسیما باید مباحث اقتصادی را با حضور کارشناسان اقتصادی دنبال کند. در این راستا همچنین صداوسیما می‌تواند از کارشناسان اقتصادی احزاب بهره ببرد.

وی در پایان، پیامدهای توجه بیش از حد به مسائل سیاسی و غفلت از حوزه اقتصادی را مطرح نشدن راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: در این شرایط مسئولان نمی‌توانند از دیدگاه‌های کارشناسان بهره ببرند و معایب احتمالی سیاست‌های خود را متوجه نمی‌شوند؛ بنابراین ممکن است برخی از این سیاست‌ها در چنین شرایطی برای جامعه مشکل درست کند.

انتهای پیام

کد N363865

وبگردی