آفتاب

روسیه: می‌توانیم در مقابل سخت‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا ایستادگی کنیم

روسیه: می‌توانیم در مقابل سخت‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا ایستادگی کنیم

وزیر توسعه اقتصادی روسیه سه مورد مختلف از تحولات اقتصادی کشور را با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا بر بخش‌های مختلف روسیه تدوین کرده است و گفته که مسکو در مقابل این تحریم‌ها تحمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، الکسی اولیوکایف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: ما سه مورد مختلف از پیش‌بینی‌ها برای وضعیت اقتصادی کشور را در مقابل تحریم‌های اتحادیه اروپا مد نظر قرار داده‌ایم. اولین مورد آن مربوط به کالاهای لوکس، خاویار، خز و دومین و سومین مورد آن مربوط به سایر تجهیزات و وسایل شامل نفت و گاز، فلزات و کودهای شیمیایی است که ممکن است بر بخش‌های مختلف صنعت و تجارت روسیه تاثیر منفی بگذارد و باعث افزایش فاکتورهایی نظیر قیمت و ارزش کالاها شود.

وی در جریان مصاحبه‌ای با کانال 1 تلویزیون روسیه افزود: اقتصاد روسیه قادر است در مقابل چنین سناریوهایی از جانب اتحادیه اروپا تحمل کند. البته نرخ رشد اقتصادی ممکن است به زیر صفر برسد و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف کشور منفی شود و عایدات بر درآمد دچار تغییر و تحول شود و تورم رشد پیدا کند و منابع دولتی دچار کاهش شود. اما ما توانسته‌ایم با این پیش‌بینی‌های مناسب یکسری از موارد را از میان برداریم و نگذاریم رخدادهای ناگوار به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام

کد N363818

وبگردی