آفتاب

سرمربی شیلی: برزیل تیم برتر میدان نبود/این بازیکنان باید وارد تاریخ شیلی شوند

سرمربی شیلی: برزیل تیم برتر میدان نبود/این بازیکنان باید وارد تاریخ شیلی شوند

سرمربی تیم ملی شیلی با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش برابر برزیل عنوان کرد: این بازیکنان باید وارد تاریخ فوتبال شیلی شوند. او همچنین گفت: برزیل در این دیدار اصلا تیم برتر میدان نبود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی شیلی با وجود شایستگی در ضربات پنالتی مغلوب برزیل شد و از جام جهانی کنار رفت.خورخه سامپائولی سرمربی آرژانتینی شیلی پس از حذف تیمش از جام جهانی گفت: جام جهانی همین است. در یک لحظه همه چیز برای ما به پایان رسید و ما اکنون شکست خوردیم اما چیزی که من را آرام می‌کند این است که توانستیم قدرت‌مان را در این دیدار نشان دهیم. همان قدرتی که در مرحله گروهی توانستیم برابر تیم‌های بزرگی چون اسپانیا و هلند نشان دهیم. برزیل به هیچ وجه در این دیدار تیم برتر میدان نبود. از یک سو ناراحتم و از یک سو خوشحالم. پس از 120 دقیقه بازی برابر تیم قدرتمندی مثل برزیل باختن در ضربات پنالتی خیلی ناراحت کننده است.

سرمربی تیم ملی شیلی درباره احساسش گفت: احساس افتخار می‌کنم به بازیکنانم که 120 دقیقه فوتبال دقیق و حساب‌شده‌ای برای برزیل از خود نشان دادند. بازیکنانم هرچه در توان داشتند رو کردند اما این بازی لحظات سختی هم برای من داشت. وقتی توپ پینلا به دیرک دروازه اصابت کرد بسیار ناراحت شدم. می‌خواستم یک روز باور نکردنی برای مردم شیلی رقم بزنیم که این اتفاق رخ نداد.

سامپائولی ادامه داد: بازیکنانم با امید زیادی وارد میدان شدند. نباید نتیجه این دیدار را برای تیم برنده و بازنده ارزیابی کرد. برزیل اصلا در این دیدار ریسک نکرد و موقعیت شاخص گل هم نداشت. تیمم در فاز دفاعی بسیار خوب و دقیق کار کرد. من از عملکرد بازیکنانم راضی‌ام. ما ماه‌ها برای بازی در جام جهانی تمرین کردیم تا توانستیم بازیکن مهمی چون نیمار را به خوبی مهار کنیم. این بازیکنان باید وارد تاریخ فوتبال شیلی شوند. شما نگاه کنید که گری مدل با چه مصدومیت بسیار سنگینی روبه‌رو شد اما به هیچ وجه دوست نداشت با آن شرایط زمین مسابقه را ترک کند و گریه کرد. این‌ها نشان می‌دهد که بازیکنان ما با چه انگیزه‌ای در این بازی حاضر بودند.

سامپائولی در ادامه درباره مدعیان قهرمانی در جام جهانی گفت: برزیل قطعا یکی از شانس‌های قهرمانی است اما کارشان آسان نخواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه نتایجی در دیگر دیدارها رقم می‌خورد اما مطمئنا این پیروزی بزرگ روحیه بازیکنان برزیل را برای سایر بازی‌های جام بالا می‌برد.

انتهای پیام

کد N363699

وبگردی