آفتاب

مسلمانان یونان ازروزشنبه ماه مبارک رمضان را آغاز کردند

مسلمانان یونان ازروزشنبه ماه مبارک رمضان را آغاز کردند

آتن- ایرنا- تعدادی از نمایندگان انجمن های مسلمانان مستقر در یونان با حضور در محل رصد خانه یونان، امروز شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

به گزارش ایرنا از آتن،ˈ نعیم القندور رئیس انجمن مسلمانان یونان که روزگذشته در محل رصدخانه شهر آتن نیرحضور داشت پس از مشورت با نمایندگان دیگر اعضای انجمن های مسلمانان مستقردراین شهر وهماهنگی با مفتی شمال یونان، روز شنبه را روزآغاز ماه مبارک رمضان اعلام و بدین ترتیب مسلمانان یونانی و مسلمانان مقیم این کشور، امروز را روزه دار بودند.

رئیس انجمن مسلمانان یونان درمحل رصد خانه طی گفت وگوی کوتاهی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک این ماه به مسلمانان یونانی، مسلمانان مقیم این کشور ودیگر مسلمانان جهان با اشاره به روند اوضاع درعراق گفت: دشمنان قسم خورده امت اسلامی هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان دست به توطئه برای ایجاد تفرقه درمیان امت اسلامی می زنند تا از این طریق به اهداف شوم خود که همانا تسلط برمنابع طبیعی واستراتزی مسلمانان می باشد، برسند و امیدوارم که مسلمان با استفاده ازفرصت ماه مبارک رمضان هوشمندانه عمل کنند و فریب توطئه های تفرقه افکنانه شیاطین را نخورند.

وی درادامه افزود: ما ازخداوند متعال می خواهیم که به ما کمک کند تا که همه روزها را روزه بگیریم و همه شب ها را به نیایش بپردازیم تا که رضایت او را به دست آوریم افزون بر اینکه صلح درتمام جهان وبخصوص جهان اسلام حاکم شود.

با آغاز ماه مبارک رمضان حدود 800 هزار مسلمان یونانی ومقیم این کشور، رمضان را آغاز و مساجد و تکایا حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

اروپام**2170 **1859
کد N363678

وبگردی