آفتاب

لوو: جام جهانی مثل ماراتن است نه دوی 100 متر

لوو: جام جهانی مثل ماراتن است نه دوی 100 متر

سرمربی تیم ملی آلمان معتقد شروع خوب در جام جهانی تضمینی برای موفقیت یک تیم در این رقابت‌ها نیست. او همچنین عنوان کرد الجزایر تیمی سخت با بازیکنان خوب است که باعث می‌شود ژرمن‌ها کار راحتی در این مرحله از رقابت‌ها نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلمان و الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برابر هم به میدان می‌روند. 32 سال پیش آلمان در آخرین دیدار مرحله گروهی خود با تیم اتریش تبانی کرد و با یک گل به پیروزی رسید تا الجزایر از جام جهانی حذف شود. اکنون تیم آفریقایی امیدوار است تا بتواند انتقام آن روزهای تلخ را از ژرمن‌ها بگیرد.

یوآخیم لوو سرمربی آلمان پیش از دیدار تیمش برابر الجزایر درباره انگیزه تیم حریف برای انتقام گفت: من اصلا متوجه نمی‌شوم. بازیکنان من آن زمان اصلا به دنیا نیامده بودند و به نظر من انتقام معنا و مفهومی برای این دیدار ندارد. برای ما مهم نیست که الجزایر در فکر انتقام باشد یا نه. تنها می‌دانیم که آن‌ها انگیزه زیادی برای این دیدار خواهند داشت. بازی برابر الجزایر بسیار سخت خواهد بود چرا که آن‌ها بسیار فشرده و نزدیک به هم بازی می‌کنند. سرعت بازی‌شان خیلی خوب است و بازی درگیرانه زیبایی را نیز به نمایش می‌گذارند. آن‌ها قطعا حریف سختی برای ما در مرحله یک هشتم نهایی خواهند بود.

سرمربی تیم ملی آلمان ادامه داد: درست است که الجزایر بازیکن شاخصی ندارد اما بازیکنانی دارد که در لیگ اسپانیا، فرانسه و انگلیس توپ می‌زنند و تمرین خوبی هم برای جام جهانی داشته‌اند و مثل یک تیم بازی می‌کنند.

سرمربی تیم ملی آلمان درباره شانس قهرمانی این تیم در جام جهانی گفت: جام جهانی مثل یک ماراتن است نه یک مسابقه دوی 100 متر. عملکرد تیم‌ها در جام جهانی از ابتدا به هیچ وجه نمی‌تواند مشخص کند که چه تیمی در پایان به قهرمانی می‌رسد. این مثال را بارها در تورنمنت‌های پیش دیده‌ایم. خیلی تیم‌ها بوده‌اند که سه بازی نخست گروهی خودشان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و سپس بلافاصله در مرحله یک هشتم نهایی شکست خورده‌اند.

توماس مولر ستاره تیم ملی آلمان در جام بیستم بوده است که توانسته با 4 گل زده همراه نیمار و مسی در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. لوو در پایان با تمجید از توماس مولر گفت: او بازیکن کلیدی ما محسوب می‌شود. گلزنی‌های او در جام جهانی شگفت‌انگیز بوده است. من هم مثل همه شما هرجا که می‌روم اسم او را می‌شنوم.

انتهای پیام

کد N363660

وبگردی