آفتاب

لاوروف آمریکا را به تشدید بحران در اوکراین متهم کرد

لاوروف آمریکا را به تشدید بحران در اوکراین متهم کرد

وزیر خارجه روسیه گفت اقدامات ایالت متحده موجب شعله ور شدن آتش بحران در اوکراین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت آمریکا در تحریک اوکراین برای تنش با روسیه مقصر است. وی امروز طی مصاحبه ای تلویزیونی گفت: دوستان آمریکایی ما همچنان ترجیح می دهند که اوکراین را به مسیری پرتنش هدایت کنند.

وزیر خارجه روسیه افزود اگر موضوع تنها به روسیه و اروپا بستگی داشت، بخت حل بحران اوکراین بیشتر از این بود. وی این سخنان را یک روز پس از تصمیم سران اتحادیه اروپا مبنی بر توقف اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه اظهار کرد. مقامات اروپایی با این حال از روسیه خواستند تا روز دوشنبه گام های موثری برای بهبود اوضاع اوکراین بردارد.

پیشتر امضای توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و اوکراین در روز جمعه خشم مسکو را به همراه داشت. این در حالی است که امضا نشدن این توافقنامه از سوی "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری پیشین اوکراین از جمله دلایل اصلی بروز اعتراضات و برکناری وی بود.

گفتنی است آتش بس یک هفته ای بین دولت اوکراین و جدایی طلبان در مناطق شرقی در ساعت 10 دیشب به وقت محلی به پایان رسید اما "پترو پوروشنکو" رئیس جمهوری جدید این کشور بلافاصله دستور تمدید آن تا 10 شب دوشنبه را صادر کرد.

کد N363597

وبگردی