آفتاب

مسلمانان اسپانیا از امروز ماه مبارک رمضان را آغاز می کنند

مسلمانان اسپانیا از امروز ماه مبارک رمضان را آغاز می کنند

مادرید- ایرنا- اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا خبر داد که مسلمانان اکثر کشورهای جهان از جمله 6/1 میلیون نفر مسلمان اسپانیا از امروز شنبه ماه مبارک رمضان را آغاز می کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، اتحادیه مسلمانان در این رابطه ضمن تبریک این ماه به مسلمانان اسپانیا و مسلمانان همه جهان ادامه داد:ما از خداوند متعال می خواهیم که به ما کمک کند تا که همه روزها را روزه بگیریم و همه شب ها را به نیایش بپردازیم تا که رضایت او را به دست آوریم افزون بر اینکه صلح در تمام جهان حاکم شود.

از سوی دیگر ، شورای اسلامی و فرهنگی ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان مقیم این ایالت از روز شنبه ، ماه رمضان را آغاز می کنند .

این شورا تصریح کرد که در کاتالونیا ، حدود ۸۰ هزار مسلمان کارگر وجود دارند و در این راستا از همه کارفرمایان و شرکت داران تقاضا نمود که با کارگرانی که تصمیم به روزه گرفتن کنند ، رئوف و با احساس باشند .

اروپاپرس نوشت :نزدیک به 6/1 میلیون نفر مسلمان در اسپانیا زندگی می کنند و بر طبق اسلام ، از روز شنبه 28 ژوئن ، ماه رمضان که یاد آور وحی قرآن است و یکی از پنج احکام اسلام است را روزه می گیرند .

خبرگزاری ادامه داد :همراه با روزه ، مسلمانان به دادن صدقه ، حج و اعتراف به کلمه ایمان می پردازند و در طول این ماه و در بین ساعت های چهار و30قیقه بامداد تا ساعت 21 و سی و سه دقیقه شب نمی توانند چیزی بخورند یا بیاشامند ، روابط جنسی داشته باشند و یا سیگار بکشند .

اروپام **1234**1547
کد N363570

وبگردی