آفتاب

کشته شدن 6 تن در حمله اعضای القاعده به پلیس یمن

کشته شدن 6 تن در حمله اعضای القاعده به پلیس یمن

تهران-ایرنا- یکی از مقام های ارتش یمن به خبرگزاری فرانسه گفت که شبه نظامیان القاعده روز شنبه به سوی یک ایست بازرسی پلیس تیراندازی کردند که منجر به درگیری دو طرفه و کشته شدن 2 سرباز ارتش و 4 شبه نظامی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، در این درگیری که در استان حضرموت رخ داد و حدود یک ساعت نیز به طول انجامید بیش از 3 سرباز نیز زخمی شدند.

این درگیری در حالی رخ داد که شبه نظامیان القاعده 2 روز پیش نیز برای مدت کوتاهی فرودگاه سیون در استان حضرموت را به کنترل خود در آوردند. در حمله این شبه نظامیان به این فرودگاه یک غیرنظامی کشته و پس از مدت کوتاهی ارتش یمن توانست کنترل این فرودگاه را در اختیار گیرد. در این حمله 8 سرباز، 9 غیرنظامی و 6 شبه نظامی القاعده کشته شدند.

این حملات نشان می دهد که شبه نظامیان القاعده تا چه میزان در یمن فعالند. شبه نظامیان القاعده در استان حضرموت نیز فعال بوده اند و به مشکلی جدی برای دولت یمن تبدیل شده اند.

در همین حال عبدربه منصور هادی رییس جمهوری یمن نیز در سخنرانی اعلام کرد که کشورش در حال مقابله با تروریسم به نمایندگی کل جهان است و اقدامات گسترده این کشور علیه تروریسم ادامه خواهد داشت.

ارتش یمن اواخر ماه آوریل حمله زمینی گسترده ای را علیه القاعده در 2 استان جنوب این کشور(ابین و شبوا) ترتیب داد. هدف این عملیات از بین بردن مواضع شبه نظامیان القاعده بود.

رییس جمهوری یمن اعلام کرد که کشورش پروژه تروریست ها برای ایجاد یک اردوگاه آموزشی جهانی در یمن را ناکام گذاشته است.

ارتش یمن به تازگی عملیات خود را علیه شبه نظامیان القاعده در این کشور تشدید کرده است که در این عملیات شمار زیادی از شبه نظامیان غیریمنی القاعده نیز کشته شده اند.

رسانام**9234**1010
کد N363517

وبگردی