آفتاب

اعتراضات علیه سفر مقام ارشد چین به تایوان

اعتراضات علیه سفر مقام ارشد چین به تایوان

مذاکره کننده ارشد چین در امور تایوان که سفر مهمی را به این منطقه داشته، با موجی از اعتراضات علیه خود که با خشونت همراه شدند روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژانگ ژیجون، رئیس دفتر امور تایوان دولت چین، قرار بود پس از گذشت 65 سال از جدایی دو طرف، به عنوان نخستین مقام چینی در سطح وزیری به تایوان سفر کند.

دفتر ژانگ اظهار داشت که سفر چهار روزه وی که از روز چهارشنبه آغاز شد، هدفش شنیدن صدای مردم تایوان است.

دفتر امور سرزمینی تایوان که مسئول هماهنگ کردن این سفر با چین بوده در پیامی به خبرنگاران، طی امروز (شنبه) گفت: در روزهای اخیر به دلیل موجی از درگیری‌ها در تایوان، تغییراتی در برنامه سفر ایجاد شده است.

روز جمعه در جریان بازدید این مقام چینی از شهر کائوسیونگ، اعضای یک گروه دموکراسی‌خواه موسوم به "جبهه جوانان ملت جزیره سیاه" دست به اقدامات اعتراضی علیه خودروی ژانگ و شخص وی زدند.

در جریان این اقدامات ژانگ آسیبی ندید اما معترضان به روی چند تن از محافظان وی رنگ پاشیدند.

همچنین پیش از سفر این مقام چینی نیز میان یک گروه معترضان مخالف چین با حامیان چین در مقابل هتل محل اقامت ژانگ درگیری ایجاد شد.

هنگام ورود این فرستاده چینی به ایستگاه راه‌آهن شهر کائوسیونگ، یک معترض مخالف چین به سوی او یک بطری آب پرتاب کرد.

همچنین در جریان بازدید وی از شهر "تایپه جدید" در شمال تایوان، صدها معترض علیه وی تظاهرات و ژانگ را تعقیب کردند.

یک گروه دیگر از دانشجویان تلاش داشتند با زنجیره انسانی جلوی کاروان حامل ژانگ را بگیرند که با برخورد پلیس متفرق شدند.

در جریان سفر ژانگ به تایوان، هزاران افسر پلیس و مامور امنیتی برای تامین امنیت بسیج شده‌اند. معمولا در نزدیکی هتل‌های محل اقامت وی، حصار چند لایه با سیم خاردار نصب می‌شود تا جلوی ورود معترضان را بگیرد و ایست بازرسی‌هایی نیز برای بازرسی معترضان ایجاد شده است.

انتهای پیام

کد N363504

وبگردی