آفتاب
لاریجانی در پیامی به همایش "داغ لاله ها":

مردم سردشت با صبوری و شکیبایی نام خویش را در تاریخ جاودانه ساختند

مردم سردشت با صبوری و شکیبایی نام خویش را در تاریخ جاودانه ساختند

علی لاریجانی رئیس مجلس به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، پیامی را به همایش "داغ لاله ها" صادر کرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 7 تیر) در پیامی به همایش "داغ لاله ها"، بیست و هفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت را گرامی داشت، که متن پیام به شرح ذیل است:

«تاریخ شکوهمند و پرافتخار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران سرشار از لحظات و جلوه های ارزشمند و به یادماندنی است که گاهی با تلخ کامی و گاهی نیز با شور و نشاط همراه بوده که همه و همه سراسر با حضور و حمایت ملت شریف ایران از هر نژاد و فرهنگ و زبان وآیین ظهور و تجلی یافته است.

حضور مردم قهرمان و هوشیار ایران در تمامی صحنه ها یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و عبور از بحران ها و تهدیدات دشمن متخاصم بوده است که آحاد جامعه از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان و جوانان با مقاومت و اتحاد خویش نقشه های دشمنان کوردل را نقش بر آب ساخته اند.

مردم مظلوم و ایثارگر شهرستان سردشت با صبوری و شکیبایی در روز هفتم تیر ماه سال 1366 در برابر بمباران شیمیایی توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی عراق که باعث شهادت و مصدومیت جمع کثیری از اهالی این شهر مقاوم گردید نام و یاد خویش را در تاریخ پرافتخار کشور جاودانه ساختند.

دشمن جاهل با تصور ایجاد خلل در اراده و توان راسخ مردم سلحشور سردشت دست به اقدامی ناجوانمردانه زد و جنایت غیر نسانی را مرتکب گردید اما مقاومت مردم این شهر سرافراز علیرغم داشتن زخم های غیر قابل التیام بر جان و جسم هیچگاه آسیب ندید و حاصل کار برای دشمنان کوردل چیزی بجز شکست زبونی بهمراه نداشت.

جراحت و زخم های ناشی از مصدومیت در این جنایت نماد مقاومت، شجاعت و پایبندی مردم بیدار دل سردشت و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی و آرمان های حضرت امام و مقام معظم رهبری می باشد که درود و سلام خداوند و ملت بزرگوار ایران به مردمان این شهر و دیار باد.

ملت قهرمان ایران هیچگاه یاد و خاطره پایمردی و مظلومیت 116 شهید و ایثار بیش از پنج هزار مصدوم این فاجعه غیر انسانی و تلخ را فراموش نخواهند کرد و ضرورت دارد همه مسئولان و دست اندرکاران با همت خویش و نگاه ویژه به رفع مشکلات و گرفتاری های مردم این شهر اقدام کنند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش دست اندرکاران برگزاری این همایش پر عظمت تجلیل کرده و امیدوارم شاهد شکوفایی، نشاط و سرزندگی در سردشت و رونق و شادابی مردم نجیب و متدین آن باشیم.»

انتهای پیام

کد N363437

وبگردی