آفتاب
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

جمهوری اسلامی دارای قانون و برنامه است

جمهوری اسلامی دارای قانون و برنامه است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروز گروهک تروریستی داعش در عراق به جان مسلمانان افتاده است، اما سازمان ملل و شورای امنیت تاکنون علیه این گروهک تروریستی موضع‌گیری نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیر رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در مصلی رشت برگزار شد، با بیان این‌که هفتم تیر سال 60 روز مهمی در تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست یکی از منافقین نفوذی منفجر شد و شهید بهشتی و بیش از 72 تن به شهادت رسیدند و عده زیادی مجروح و مصدوم شدند.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر را فرصت مطالعاتی دانست و افزود: دانشجویان و دانشگاهیان باید شناسنامه 7 تیر سال 60 را مطالعه و از علل وقوع این فاجعه عظیم آگاهی پیدا کنند؛ همچنین نسل امروز باید منافقین را بشناسند و شناسنامه آنان را از منظر قرآن مورد بررسی قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم بازخوانی شجره منافقین، تصریح کرد: نفاق و منافق در آیات و روایات سابقه 14 قرنی دارد و همزمان با بعثت پیامبر(ص) آغاز شده است؛ شجره منافقین در قرآن حزب شیطان است؛ لذا باید کارنامه منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از حادثه 7 تیر را مورد توجه قرار دهیم؛ منافقین که هم‌اکنون در عراق و اروپا و آمریکا هستند، گاهی در لیست تروریست‌ها معرفی می‌شوند و گاهی از لیست خارج می‌شوند.

اکرمی با بیان این‌که رهنودهای قرآن و اهل بیت(ع) رسالت ما در برخورد با جریان نفاق و منافقین است، ادامه داد: مبارزات انقلابی مردم از قم و در سال 41 به بهانه‌های مختلف آغاز شد و سخنرانی مدرس فیضیه، حادثه 15 خرداد، اعتراض به کاپیتولاسیون، تبعید امام به ترکیه و سپس عراق و... از جمله وقایع مهم انقلاب اسلامی است و تاکنون بیش از 50 سال است که تاریخ 1447 ساله اسلام ناب محمدی(ع) را با خود به همراه دارد.

این کارشناس دینی جمهوری اسلامی را معجزه خواند و عنوان کرد: انقلاب اسلامی آتشفشانی است که زیر پای ابرقدرت‌ها را می‌لرزاند و عجز و ناتوانی آنان را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که یک هیئت ایرانی در مذاکرات ژنو در برابر 6 قدرت پنجه در پنجه ایستاده است، اضافه کرد: در این مذاکرات ایران با یک کشور ابرقدرت نظیر آمریکا طرف نیست، بلکه فرانسه، آلمان، انگلیس حتی چین و روسیه حامی آمریکا هستند و ناجوانمردانه و ظالمانه موضوع هسته‌ای را دنبال می‌کنند.

اکرمی حرکت در پرتو مکتب، امت، امامت و ولایت را عامل عظمت جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رای بیش از 98 درصدی مردم در سال 58 تثبیت شد و چهار رفراندوم دیگر در همان سال برگزار کرد؛ لذا نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب بدانند هیچ کشوری وجود ندارد که در سال اول انقلابش 5 رفراندوم برگزار کرده باشد، اما ملت ایران پس از رای به جمهوری اسلامی، به قانون اساسی رای دادند و در انتخابات مجلس خبرگان، مجلس زشورای اسلامی و ریاست جمهوری شرکت کردند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ایمان امام(ره) به مردم، گفت: امام راحل بر مبنای قرآن مردم را رکن می‌دانست؛ بنابراین فساد رشوه‌خواری، گناه، گران‌فروشی، بی‌حجابی، بی‌پروایی و... با همت مردم از بین می‌رود؛ جمهوری اسلامی دارای قانون و برنامه است و اسناد بالادستی توسعه و سند چشم‌انداز 20ساله دارد؛ اگر امروز چنین مشکلاتی در جامعه وجود دارد، نیمی از آن به مردم باز می‌گردد.

وی به نامگذاری سال 93 به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دانشگاه، دانشجو، آموزش و پرورش، معلم و دبیر، بازاری، نیروهای مسلح و توده مردم باید عزم و اراده عمومی و اسلامی داشته باشند و تمام افراد جامعه وارد صحنه شوند و برنامه‌ها را عملیاتی کنند.

اکرمی با تاکید بر توجه به نظام جمهوری اسلامی ایران و اهمیت آن، تاکید کرد: پس از گذشته سه سال از انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور وقت رای داد و لذا منافقین در صدد انتقام‌گیری برآمدند و دست به ترور و انفجار زدند؛ منافقین می‌خواستند با از میان برداشتن پایه‌های انقلاب اسلامی از جمله آیت‌الله صدوقی، اشرفی اصفهانی، دستغیب و مدنی، پایه‌های انقلاب را سست کنند، اما به لطف الهی ناکام ماندند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در قرآن 37 بار به منافقین اشاره شده، به معرفی نفاق و منافق از منظر نهج‌البلاغه پرداخت و یادآور شد: براساس خطبه 194 نهج‌البلاغه، منافق نقاظ ضعف را برجسته می‌کند و نقاط مثبت را نادیده می‌گیرد؛ امام علی(ع) در این خطبه بر نفاق‌شناشی و منافق‌شناسی تاکید می‌کنند.

وی جمهوری اسلامی ایران را قربانی تروریسم و نبرد شیمیایی صدام خواند و گفت: بمب‌های شیمیایی صدام توسط آلمان تامین می‌شد، اما دنیا مقابل این جنایت سکوت کرد؛ امروز گروهک تروریستی داعش در عراق به جان مسلمانان افتاده است، اما سازمان ملل و شورای امنیت تاکنون علیه این گروهک تروریستی موضع‌گیری نکرده‌اند.

اکرمی شهدا را ماندگار و راهشان را جاودان خواند و خاطرنشان کرد: خداوند متولی شهداست، اما رسواتر، آواره‌تر و نکبت‌بارتر از منافقین ولو در آمریکا و اروپا وجود ندارد؛ چون آنان در داخل خیانت و جنایت کردند و خواسته اربابانشان را عملیاتی ساختند؛ لذا امروز وظیفه ماست شهدا را پاس بداریم و دنباله‌رو آنان باشیم و از منافقیت برائت و بیزاری بجوییم.

انتهای پیام

کد N363378

وبگردی