آفتاب

ادعای مضحک مخالفان سوریه در مورد ارتباط داعش با ایران و روسیه

ادعای مضحک مخالفان سوریه در مورد ارتباط داعش با ایران و روسیه

ائتلاف مخالفان دولت سوریه مدعی شدند در بازرسی از مواضع داعش در حومه استان حلب اسنادی مبنی بر ارتباط تروریست های داعش با ایران و روسیه کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه های مخالف دولت سوریه موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" از کشف اسنادی مبنی بر وجود رابطه بین گروه تروریستی داعش و دولت های ایران و سوریه خبر دادند.

روزنامه وطن چاپ ترکیه با اشاره به این ادعای مضحک مخالفان سوری نوشت نیروهای ائتلاف ملی با حمله به مواضع داعش در شهر جرابلس واقع در حومه استان حلب سوریه، آنها را از این منطقه بیرون رانده اند. مخالفان سوری مدعی اند اسناد به دست آمده از دفتر "ابوحفص المصری" سرکرده داعش در جرابلس از جمله گذرنامه وی نشان می دهد که وی چندین بار به ایران و روسیه رفته است.

طبق این ادعا گذرنامه شمار دیگری از تروریست های داعش حاکی است آنها نیز به این دو کشور رفت و آمد داشته اند. مخالفان دولت سوریه همچنین با اشاره به کشف سلاح های ساخت روسیه در این مرکز، مدعی وجود ارتباط بین تروریست های داعش و مسکو شدند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که تروریست ها بارها به مراکز نظامی سوریه حمله کرده و سلاح های ارتش را که بخشی از آنها ساخت روسیه است، به سرقت برده اند. از سوی دیگر اتهام زنی مخالفان دولت سوریه به ایران موضوع جدیدی نیست، آنها پیش از این نیز تلاش های نافرجامی را برای نسبت دادن اتهامات مضحک به ایران انجام داده اند.

جالب اینجا است که ادعاهای مطرح شده از سوی ائتلاف ملی سوریه با استقبال سایت های ضدانقلاب مواجه شده است. سایت منافقین با اشاره به این خبر، حتی از این نیز فراتر رفته و  مدعی شده که سرکرده داعش در جرابلس با وزارت اطلاعات ایران در ارتباط است. گفتنی است به تازگی "مریم رجوی" سرکرده گروهک منافقین و "احمد جربا" رهبر ائتلاف ملی سوریه در پاریس دیدار و در زمینه همکاری برای اقدامات مشترک علیه سوریه و ایران گفتگو کرده اند.

کد N363324

وبگردی