آفتاب

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: همکاری ایران و آمریکا در عراق بعید نیست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: همکاری ایران و آمریکا در عراق بعید نیست

عصر ایران نوشت:

ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک مصاحبه رادیویی هماهنگی عملیات نظامی آمریکا با ایران را در عراق بعید ندانست.
دمپسی در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) در این باره گفت:" من نمی گویم که همکاری در برخی زمینه ها در عراق بین ما و ایران غیر ممکن است.
دمپسی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا پیش از هر گونه اقدام نظامی علیه داعش در عراق به اطلاعات کافی درباره این گروه نیاز دارد، گفت: یکی از چیزهایی که ما به آن نیاز داریم اطلاع از نحوه کمک رسانی ایران به نیروهای امنیتی عراق است.
دمپسی با اشاره به اینکه آمریکا می تواند رهبران و مهره های کلیدی گروه داعش را در عملیات هایی ترور کند، افزود:" آمریکا باید اطلاعات دقیقی از صحنه عملیات (زمین) داشته باشد تا بتواند علیه داعش عملیات های هوایی انجام دهد.
دمپسی با اشاره به اینکه آمریکا به طور دقیق تحرکات و اقدامات ایران را در عراق زیر نظر دارد گفت :واشنگتن زمینه هایی را که ممکن است نیاز به همکاری و هماهنگی با ایران داشته باشد بررسی می کند.
وی با این حال تاکید کرد : اهداف ایران در عراق الزاما همان اهدافی نیست که آمریکا به دنبال آن است و ما این نکته را به خوبی می دانیم.
اظهارات دمپسی درباره همکاری احتمالی با ایران در زمینه عراق در حالی است که جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید کمتر از دو هفته پیش در مصاحبه ای هر گونه همکاری با ایران در زمینه بحران عراق را رد کرده بود، با این حال روز گذشته ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از نقش سازنده ایران در حل بحران کنونی عراق استقبال کرد.
جمهوریخواهان و مخالفان دولت اوباما در آمریکا نسبت به همکاری واشنگتن با تهران در زمینه بحران عراق هشدار داده اند و اسراییل اصل این همکاری احتمالی را خطزناک تر از فعالیت ائتلاف گروه بعثی - تکفیری داعش در عراق دانسته است.

52308

کد N363280

وبگردی