آفتاب
آیت الله غروی در گفت وگو با ایلنا:

نامه جامعه مدرسین به رئیس جمهور برای یک ماه و نیم پیش است/بنای جامعه مدرسین تضعیف دولت نیست

نامه جامعه مدرسین به رئیس جمهور برای یک ماه و نیم پیش است/بنای جامعه مدرسین تضعیف دولت نیست

این کار اصلا اخلاقی نیست که نامه های محرمانه را علنی کنند/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اشکالات مد نظر خود را یا از طریق نامه نگاری با رئیس جمهور یا فرستادن اشخاصی برای ملاقات با ایشان، بیان می کند.

ایلنا: عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از انتشار اخبار نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس جمهور، تأکید کرد: این نامه نه برای امروز که برای حدود یک ماه و نیم پیش است.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از اعلام خبر نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس جمهور در رسانه‌ها، اظهار داشت: یک نامه‌ای را جامعه مدرسین به رئیس جمهور نوشت و اگر کسی آن را منتشر کند کار درستی نکرده است.

وی افزود: نامه مذکور، نه برای امروز که حدود یک ماه و نیم پیش نوشته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پاسخ به این سؤال که محتوای این نامه بیشتر پیرامون چه موضوعاتی است؟ گفت: اگر بنا بود نامه سرگشاده باشد، سرگشاده فرستاده می‌شد، اما نامه به صورت غیرعلنی و محرمانه برای رئیس جمهور فرستاده شد و از این رو این کار اصلا اخلاقی نیست که نامه‌های محرمانه را علنی کنند.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: اجمال نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس جمهور این است که نامه خطاب به شخص ایشان بوده است؛ اصولا بنای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر این است که در آغاز کار هر دولتی، اگر در کار کشور مشکلات و اشکالاتی ببنند، نامه سربسته، محرمانه و غیرعلنی رد و بدل می‌کنند و وقتی که اگر احیانا ببینند آن نامه‌ها اثر گذار نبوده، جور دیگری برخورد می کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تأکید کرد: البته بنای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر این نیست که خدای ناکرده دولت تضعیف شود، بلکه احیانا اگر مشکلات، خلاءها و نواقصی وجود دارد، آن نواقص و خلاءها را با نسخ و نامه و یا به این صورت که شخص یا اشخاصی را بفرستند تا با رئیس جمهور ملاقات داشته باشند، بگویند و منتقل کنند.

کد N363110

وبگردی