آفتاب

فراتی: قاضی نباید فریب چاپلوسی اصحاب دعوا را بخورد

فراتی: قاضی نباید فریب چاپلوسی اصحاب دعوا را بخورد

مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره توجیهی - نظامی کارآموزان قضایی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در این مراسم، با اشاره به ویژگی های قاضی از دیدگاه اسلام گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت کار قضاوت، قاضی باید جزء بهترین‌ها باشد و بارسنگین مسئولیت او را از پای درنیاورد.

فراتی بیان کرد: شغل قضاوت به جهت این که با آبرو و زندگی مردم سر و کار دارد از حساسیت دو چندانی برخوردار است.

وی بر مسئولیت پذیری قضات تاکید کرد و گفت: برخورد اصحاب دعوا نباید قاضی را خشمگین سازد تا عکس‌العمل منفی به دنبال داشته باشد.

این مقام قضایی بر عدم تاثیرپذیری از اصحاب دعوا تاکید کرد و گفت: یک قاضی، فریب چرب زبانی، چاپلوسی و تملق اصحاب دعوا را نمی خورد.

وی خطاب به کارآموزان خاطر نشان کرد: از اظهارنظر رسمی و آشکار راجع به جریانات سیاسی خودداری کنید تا اگر زمانی پرونده ای برای رسیدگی به شما رسید، متهم به جانبداری از گروه و جریانی نشوید.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر این که نیروهای مسلح نباید در جریانات سیاسی دخالت کنند، افزود: در فراز و فرود انقلاب اسلامی ایران طی این چند سال اگر نیروهای مسلح می خواستند به این جناح یا آن جناح متمایل شوند مسائل و مشکلات زیادی ممکن بود برای کشور به‌وجود بیاید.

در پایان این مراسم، از اساتید و کارآموزان برتر دوره با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N363109

وبگردی