آفتاب

جانشین دانشگاه امام حسین(ع): سناریو داعش، تجزیه عراق است

جانشین دانشگاه امام حسین(ع): سناریو داعش، تجزیه عراق است

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) گفت: سناریو گروهک تکفیری - بعثی داعش، تجزیه عراق است که محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، سرلشکر «محمدرضا شعبانی» در مراسم بزرگداشت 7 تیر، در مسجد جامع شهر ایلام اظهار کرد: شهدای 7 تیر باعث افشای چهره نفاق شد و شهدای این روز با خون خود جان تازه‌ای به انقلاب بخشیدند.لذا این روز در تاریخ انقلاب بسیار با اهمیت است.

وی با بیان این‌که اگر امروز توانسته‌ایم 20 درصد انرژی هسته‌ای را بشکافیم و تحت امر خود قرار دهیم همه آن مرهون خون شهدا است افزود: سرمیز مذاکره نشستن با 1+5، سلول‌های بنیادین، توسعه هوافضا، اکلترو دارو، پایین آوردن عدالمالک ریگی در چند دقیقه و دیگر پیشرفت‌های امروز ما همه و همه به برکت از خود گذشتگی شهدا است.

شعبانی ادامه داد: اگر پرچم ایران اسلامی و مقتدر امروز در جهان بالا است و در جهان حرفی برای گفتن داریم همه آن حاصل خون شهدا و ایبستادگی ملت است.

جانشین دانشگاه امام حسین(ع)، با اشاره به این‌که چندی پیش نگذاشتند جوانان ما در یک المپیاد شرکت کنند و بچه‌ها به این مسابقه نرسیدند، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها و غربی‌ها اگر مرد هستند بگذارند با آنها رقابت کنیم تا نشان دهیم قدرت ایمان همیشه پیروز و قهرمان است.

وی با بیان این‌که هیچ کشوری نباید با زبان تهدید و زور با ایران بزرگ حرف بزند؛ چرا این ملت امتحان خود را در عرصه‌های مختلف پس داده است، اضافه کرد: دشمنان تاکنون هر کار توانسه‌اند، انجام داده‌اند و اگر هم انجام نداده‌اند، نتوانسته‌اند و هم اکنون هم با تحریم‌های ناجوانمردانه راه به جایی نمی‌برند.

شعبانی در ادامه به بمب‌گذاری یک روز قبل از هفتم تیر و مجروح شدن مقام معظم رهبری اشاره و گفت: اگر این اتفاق آن روز برای رهبری نمی‌افتاد رهبری روز هفتم تیر با دکتر بهشتی و شهدای آن بمب‌گذاری به شهادت می‌رسد، پس خدا خواست وی بماند و انقلاب اسلامی را رهبری کند.

وی گفت: منافقین احساس می‌کردند با شهادت چهره‌های انقلاب این نظام سقوط می‌کند، اما به پشتوانه‌ی مردم و رهبری این نظام تداوم یافت.

جانشین دانشگاه امام حسین(ع)، با تاکید بر این‌که علمای شیعه و سنی باید با هوشیاری مراقب تفرقه‌افکنی جریان‌های تکفیری باشند، افزود: باید با اتحاد و همبستگی در مقابل این جریان‌ها ایستادگی کرد.

شعبانی ادامه داد: در فراتر از مزر ایران در لبنان، فلسطین و سوریه شهدای ما الگو شده‌اند و امروز با ایستادگی در مقابل دشمنان ثابت کرده‌اند که ایستادگی در مقابل ظلم رمز موفقیت و پیروزی واقعی است.

وی با بیان این‌که در گذشته پدر” بشار اسد” رئیس جمهور سوریه به ما کمک کرد و ما الان باید به او کمک کنیم افزود: بیش از 48 ماه از فنته در سوریه می‌گذرد، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و سران آنها اذعان می‌کنند که در سوریه شکست خورده‌اند.

جانشین دانشگاه امام حسین(ع)، تصریح کرد: سرلشکر توانا و با ایمان "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران با حضور در جمع فرماندهان سوریه و با 22 دقیقه صحبت توانست عزم آنها را برای مقابله جزم و جنگ را در سوریه مهار کند.

وی با بیان این‌که امروز «حماس و حزب‌الله» با الگوگیری از سپاه ایران توانستند گنبد رژیم صهیونیستی را بشکند بیان کرد: باید به اسیرائیلی‌ها گفته شود موسی (ع) متولد شده، کشتن کودکان فلسطینی را متوقف کنید.

جانشین داشگاه امام حسین(ع)، با بیان این‌که باید از فتنه ترسید؛ چرا که ممکن است به دیگر آشوب‌ها دامن زند خاطرنشان کرد: هسته گروهگ توریستی داعش بعثی‌ها هستند و با برنامه آمده‌اند و درست در زمانی حمله کرد که همه افکار متوجه جام جهانی فوتبال است.

وی با اشاره به این‌که ما پیش‌تر به "نوری المالکی" رئیس جمهور عراق گفتیم که نگذارید گروه داعش توسعه پیدا کند و جلوی آنها را بگیرید، اما وی گوش نکرد که به این جا کشیده شد تصریح کرد: داعش اسم گروه خود را "العوده " یعنی بازگشت بعثی‌ها به قدرت گذاشته‌اند.

شعبانی با تاکید بر این‌که گروهگ توریستی داعش این فرقه “ضاله” به زمان مدرن پرتاب شده است افزود: غربی‌ها و عربستانی‌ها خودشان از آسیب داعش در امان نخواهند ماند.

جانشین داشگاه امام حسین(ع)، با بیان این‌که سناریو داعش تجزیه عراق بوده و ماهیت سکولار دارد خاطرنشان کرد: این کار محال است و داعش به عنوان یک عروسک در حال اجرای تفکرات اسرائیل است.

وی ادامه داد: خیانت بعضی از مسئولان و فرمانده‌هان نظامی عراق باعث پیشرفت داعش تا این حد در عراق شد به صورتی که یکی از مسئولان عراقی 7 فروند هلی‌کوپتر به داعشی‌ها داده است.

شعبانی با بیان این‌که گروهک داعش اعلام کرده اگر سرلشکر "قاسم سلیمانی" نیاید عراق را تصرف می‌کنیم تصریح کرد: تاکتیک و قدرت ایمان این سردار بزرگ موجب ناکام ماندن جریان‌های تکفیری شده است.

وی با بیان این‌که در حمله نیروهای مردمی و نظامیان عراق 160 مموری فلش از گروهک داعش پیدا شده که اسم اعضای تکفیری‌ها، کد و کمک‌های مالی که به آنها می‌شود در آن موجود است که اهمیت بسار زیادی برای آنها دارد، تصریح کرد: عراق 14 لشکر دارد که 7 لشکر آنها به داعشی‌ها پیوسته‌اند.

جانشین داشگاه امام حسین(ع)، اضافه کرد: حضور 24 دختر چشم آبی آلمانی در گروهک داعش نشان دهنده حضور افراد کشورهای مختلف در این جریان است.

وی در پایان تاکید کرد: با وحدت مسلمانان این گروهک راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام

کد N363105

وبگردی