آفتاب

شهرک های مسکن مهر وضعیت مناسبی برای زندگی ندارد

شهرک های مسکن مهر وضعیت مناسبی برای زندگی ندارد

اردبیل - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرک های مسکن مهر وضعیت مناسبی برای زندگی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد پژمان روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان اردبیل افزود: این شهرک ها مجموعه ای از کمبودها را در خود دارد که نبود روشنایی مناسب ، نبود فضای سبز و جدول کاری ، نبود مراکز خدماتی و تجاری و آموزشی از جمله این کمبودها است.

وی با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه ها در رفع مشکلات این شهرک ها بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی قادر به رفع مشکلات شهرک های مسکن مهر نیست و لازم است تمامی دستگاه ها و خود مردم در مناسب سازی فضای زندگی این شهرک ها تلاش کنند.

وی تشریک مساعی را امری ضروری برای رفع مشکلات پیش آمده در احداث واحدهای مسکن مهر دانست و افزود: باید از ظرفیت های موجود در استان برای رفع مشکلات شهرک های مسکن مهر استفاده شده و مشارکت مردم و دولت و دستگاه متولی جلب شود.

پژمان در ادامه این جلسه با تاکید بر جذب مشارک بخش خصوصی و مردم در رونق اقتصادی گفت: قبل از اکتشاف نفت مردم در هزینه کردهای دولتی نیز مشارکت می کردند و با کار و فعالیت به رونق اقتصادی کمک می کردند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد : هم اکنون مردم متوقع تر نسبت به گذشته شده اند و از ظرفیت های دیگر اقتصادی در کشور و استان استفاده چندانی نمی شود.

وی بیان کرد: استان اردبیل از ظرفیت های بالایی در حوزه کشاورزی و گردشگری برخوردار است که این موضوع نیازمند تدابیر ویژه جهت بهره مندی از این مواهب در رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به شهر سرعین به عنوان شهری گردشگری افزود: این شهرستان شباهتی به شهر گردشگری ندارد و دلیل آن هم توجه نکردن به اقدامات جزئی در این شهر است.

وی با انتقاد از طراحی نامناسب هسته مرکزی این شهر گفت:چنانچه پروژه هایی برای طراحی مناسب این شهر تعریف شود،وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری با این طرح ها است.

پژمان همچنین وضعیت محوطه دریاچه شورابیل را نامناسب عنوان کرد و خواستار طراحی مراکز مختلف تفریحی ، خدماتی و تجاری در این ظرفیت گردشگری شد.

8124/593/ 1495
کد N362943

وبگردی