آفتاب
یک عضو ارشد جامعه مدرسین خبر داد

نامه محرمانه جامعه مدرسین به رییس‌جمهور

نامه محرمانه جامعه مدرسین به رییس‌جمهور

یک عضو ارشد جامعه مدرسین با تأیید ارسال نامه‌ی محرمانه این تشکل روحانی به رییس جمهور و تأکید بر این‌که این نامه دلسوزانه و ناصحانه بوده است، گفت: این نامه‌نگاری فقط اختصاص به دولت روحانی نداشته و در دولت‌های قبل نیز چنین نامه‌نگاری‌هایی از سوی جامعه مدرسین صورت گرفته است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر، اظهارداشت: جامعه مدرسین در نیم قرن حضور سیاسی خود آنچه که محور حرکتش بوده عمل به تکلیف و وظیفه بوده است. قبل از انقلاب در راستای انجام وظیفه در جهت سقوط نظام ستم‌شاهی تلاش کرده و در این عرصه اعضای برجسته جامعه مدرسین از جان خود مایه گذاشته، زندانی و تبعید شده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جامعه مدرسین تثبیت، تقویت و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وظیفه خود دانسته و در این راستا به صورت ناصحانه و دلسوزانه عمل کرده است و در کتبی که مرکز اسناد انقلاب اسلامی در چند جلد منتشر کرده مجموعه‌ی این موضع‌گیری‌ها و دلسوزی‌ها وجود دارد.

این عضو ارشد جامعه مدرسین گفت: در رابطه با دولت‌های اخیر از جمله دولت‌های آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و دولت آقای روحانی موضع جامعه مدرسین همان موضع بوده است، چرا که این تشکل روحانی وظیفه خود را تقویت و تحکیم نظام قرار داده و حمایت ناصحانه از دولت‌ها در نظام اسلامی برایش یک اصل است.

خاتمی در تعریف حمایت ناصحانه اظهار کرد: یعنی این‌که کارهای خوبی که توسط دولت ها انجام می‌شود مورد تجلیل قرار بگیرد و نارسایی‌ها نیز تذکر داده شود.

وی با تأکید بر این‌که جامعه مدرسین یک حزب سیاسی نیست، بلکه یک نهاد فرهنگی در حوزه‌های علمیه است که در عرصه سیاسی نیز به وظایف خود عمل می‌کند، ادامه داد : بر همین اساس جامعه مدرسین هیچ‌گاه در پی آن نبوده که نیروهای خود را در جاهای مختلف به کار بگیرد و قابلیت‌های شخصی اعضای جامعه مدرسین بوده که آن‌ها در جایگاه‌های مختلف قرار داده شده‌اند.

خاتمی گفت: جامعه مدرسین به‌دنبال اصلاح امور است و نه جار و جنجال به پا کردن به همین بابت تذکرهای خصوصی به دولت‌های مختلف داده است؛ چرا که بنا ندارد کار سیاسی کند و این تذکر فقط اختصاص به دولت آقای روحانی ندارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: جامعه مدرسین به دولت‌های مختلف در مقاطعی که لازم بوده تذکرات و نامه‌های دلسوزانه‌ای و ناصحانه داشته و خواهد داشت و این اقدام را در راستای انجام وظیفه خود می‌داند.

انتهای پیام

کد N362872

وبگردی