آفتاب

رئیس ارتش تایلند شایعه همدستی با مخالفان را رد کرد

رئیس ارتش تایلند شایعه همدستی با مخالفان را رد کرد

رهبر خونتای تایلند با رد ادعاها مبنی بر اینکه وی سال‌ها پیش از کودتای ماه مه برای رسیدن به قدرت برنامه‌ریزی کرده بود، گفت: چنین سخنانی صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال پرایوس چان اوچا، رئیس ارتش تایلند در سخنرانی هفتگی تلویزیونی خود خطاب به ملت تایلند گفت: من به هیچ روندی ملحق نشدم و به هیچ طرفی تمایل نشان ندادم.

اظهارات وی انتقادی علنی به سوتپ تائوگسوبان، رهبر معترضان تایلند بود. اخیرا گفته شده است که وی درباره ریشه کن کردن خاندان تفرقه‌انداز شیناواترا از سیاست با رهبر معترضان تایلند گفت‌وگو کرده است. اعتراضات تایلند موجب فلج شدن دولت پیشین این کشور شد و سرانجام در کودتای ماه مه دولت به دست نظامیان افتاد.

این سخنان پس از انتشار مطالبی درباره رئیس خونتای تایلند مطرح شد که سوتپ در ضیافت ناهاری برای جمع آوری پول گفته بود که در سال 2010 وی با رئیس ارتش تایلند در این باره سخن گفته است.

اندکی پس از سخنان رئیس ارتش تایلند، رهبر معترضان این کشور اعلام کرد که تمام مراسم‌هایی که به منظور جمع آوری پول برگزار می‌شود، لغو خواهد کرد.

حامیان یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر مخلوع تایلند، ارتش و سیستم قضایی را عامل سرنگونی دولت وی می‌دانند و بر این باورند که همدستی این دو موجب شده است تا ارتش برای دومین بار طی هشت سال گذشته دست به کودتا بزند. با این حال رئیس ارتش تایلند هم‌اکنون با چالش عمیقی برای برقراری ثبات در کشورش رو به روست چرا که ماه‌ها اعتراض حامیان سوتپ منجر به اخلال در روند کشورش شده است.

28 تن کشته و صدها تن طی درگیری‌های سیاسی مرتبط با اعتراضات زخمی شده‌اند که همین امر موجب ایجاد بی‌ثباتی‌هایی شده است. این روند حتی اقتصاد تایلند را نیز هدف گرفته است.

انتهای پیام

کد N362847

وبگردی