آفتاب
یک عضو کمیته بررسی‌کننده پرونده تخلف بورسیه دانشجویان:

تخلفات بورسیه دانشجویان از جانب معاونت دانشجویی انجام شده است

تخلفات بورسیه دانشجویان از جانب معاونت دانشجویی انجام شده است

یک عضو کمیته بررسی‌کننده پرونده تخلف بورسیه دانشجویان گفت: مستندات در حال بررسی است و امیدواریم هفته آینده کمیته مسئول نظر نهایی را اعلام کند.

جواد هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت پرونده 3000 دانشجوی بورسیه گفت: اینکه بگوییم رانتی در این قضیه ورود پیدا کرده دارای تبعات قضایی است، اما در این پرونده تخلفاتی وجود داشته است و تا این زمان که در حال بررسی هستیم این تخلفات از جانب معاونت دانشجویی انجام شده است.

وی افزود: هم‌اکنون برای ما این مسئله محرز است اما بسیاری از پرونده‌ها از جهت معدل یا سن نباید مجوز ادامه تحصیل بورس خارج از کشور یا بورس تبدیل به داخل را برای برخی از دانشجویان ارائه می‌کردند که انجام شده و این یک تخلف است.

این عضو کمیته بررسی‌کننده پرونده 3000 دانشجوی بورسیه ادامه داد: با توجه به اینکه محرز بودن تخلفات ثابت شده است، اکنون ما به دنبال این هستیم تا این اشتباهات را شناسایی کنیم. در واقع پرونده‌ها و مستندات در حال بررسی است اما هنوز اعلام نظر نهایی کمیته بررسی‌کننده انجام نشده است که امیدواریم در هفته آینده این کار انجام شود.

هروی خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون در این قضیه وجود دارد این است که وزارت علوم مستندات را در اختیار ما قرار داده است و برخی از افرادی که امکان ادامه تحصیل یافته و یا به عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها درآمده‌اند فرایند کار آن‌ها منطبق با قانون نیست.

رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی مجلس خاطرنشان کرد: در صورت اعلام نظر قطعی و شناسایی تخلفات با آن‌ها برخورد می‌کنیم و پیگرد قانونی دارد و نهایتاً گزارش کار به کمیسیون اصل 90 مجلس ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

کد N362822

وبگردی